1.1. По смисъла на настоящите Общи условия, Искането за регистрация/промяна/прекратяване на регистрация за електронно банкиране, Искането за регистриране/деактивиране на мобилно устройство в системата за електронно банкиране „Моята Fibank”, както и всички искания, декларации, потвърждения и други писмени споразумения за ползване на „Моята Fibank” (Договора), сключени между Титуляря на банкова сметка (Ползвател на платежни услуги) и „Първа инвестиционна банка” АД със седалище и адрес на управление гр. София, бул. „Драган Цанков” № 37, с ЕИК 831094393, притежаващо универсална лицензия № РД22-2257/ 16.11.2009 г., издадена от Българската народна банка, която упражнява надзор върху дейността (наричано за краткост ПИБ или Банката) и всички приложения към тях, посочените по-долу термини имат следното значение:
а) „Дигитална карта” е договорен между Банката и Титуляря физическо лице платежен инструмент по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи (ЗПУПС), издаден без пластмасова карта (пластика), представляващ банкова платежна карта – дебитна или револвираща кредитна тип „Без депозит”. Дигиталната карта е предназначена за ползване в страната и чужбина посредством Мобилно устройство с NFC на терминални устройства, позволяващи безконтактни операции и обозначени със съответната търговска марка – MasterCard или VISA. Тя се издава от Банката по искане на Титуляр, регистрирал се за активно банкиране в Мобилното приложение „Моята Fibank”и притежаващ издадени от Банката една или повече карти на пластика, без значение на търговската марка.
б) „Електронен подпис” (ЕП) по смисъла на настоящите Общи условия е средство за електронна идентификация на Оправомощения ползвател и удостоверяване на автентичността на онлайн услуга, като: 1) Квалифициран електронен подпис (КЕП); 2) Усъвършенстван електронен подпис (УЕП); 3) Трансакционен авторизационен номер (ТАН) в комбинация с Персонален идентификационен номер (ПИНт); 4) Трансакционен авторизационен номер (ТАН) в комбинация с Персонален идентификационен номер (ПИНт), в комбинация с ID номер на регистрирано мобилно устройство; 5) Парола в комбинация с ID номер на регистрирано мобилно устройство;
в) „Електронно изявление” е словесно изявление, представено в цифрова форма чрез общоприет стандарт за преобразуване, разчитане и визуално представяне на информацията. Електронното изявление може да съдържа и несловесна информация;
г) „Извлечение” е "Отчет по сметка", съответно „Извлечение по карта” съгласно определенията, посочени в действащите към датата на прилагането им Общи условия за откриване и водене на банкови сметки и за предоставяне на платежни услуги, съответно Общите условия на ПИБ, регламентиращи издаването и ползването на банкови карти;
д) „Карта” е валидна кредитна или дебитна банкова платежна карта с логото на VISA, VISA Electron, MasterCard и Maestro, издадена от Банката на Оправомощения ползвател, върху която е записана информация по електронен начин, и която се използва многократно за идентификация на Оправомощения ползвател, и за отдалечен достъп до собствени на Титуляря парични средства и при останалите характеристики на картата като платежен инструмент, посочени в действащите към датата на прилагането им Общи условия на ПИБ, регламентиращи издаването и ползването на банкови карти;
е) „Квалифициран електронен подпис” е усъвършенстван електронен подпис, който е създаден от устройство за създаване на квалифициран електронен подпис и се основава на квалифицирано удостоверение за електронни подписи;
ж) „Комунално плащане през Системата“ е плащане, включително при предварително зададени условия и параметри, на възникнали битови и други задължения на територията на Р България в левове, което Титуляр – физическо лице може да плати чрез „Моята Fibank“;
з) „Линк за изтегляне на Мобилно приложение „Моята Fibank” – приложението е достъпно за безплатно изтегляне през интернет и инсталиране от онлайн магазините за софтуер, разработени за мобилни устройства, ползващи съответната операционна система (AppStore, Google Play и други посочени от Банката);
и) „Мобилно приложение „Моята Fibank” (Мобилното приложение или Приложението) е специализирано приложение за мобилни устройства, чрез което Титулярят на сметка, или оправомощени от него лица имат право при наличие на свързаност с интернет, на отдалечен достъп до системата „Моята Fibank”;
к) „Мобилно устройство” е вид преносимо електронно устройство (мобилен телефон и др.), което чрез операционна система може да ползва различни приложения, снабдено е с различни видове радиовръзка и позволява интернет свързаност. Мобилно устройство с NFC е мобилно устройство с технология за безконтактен обмен на данни (Near Field Communication) с цел извършване на безконтактни плащания;
л) „Операционна система” – основна част от системния софтуер, която управлява и координира работата на процесора и останалите компоненти на мобилното устройство. Мобилното приложение е достъпно за операционни системи iOS и Android. Банката установява задължителни минимални изисквания към версията на операционната система и ги публикува в страницата на Приложението в онлайн магазина за софтуер;
м) „Оправомощен ползвател” е физическо лице, което има право от името и за сметка на Титуляря на достъп до „Моята Fibank” и до предлаганите чрез системата услуги, в зависимост от предоставените му права, в т.ч. Титулярят, когато е физическо лице;
н) „Парола” е предварително определена комбинация от цифри, букви на латиница и символи, индивидуална и известна само на Титуляря/ Оправомощения ползвател, служи за идентифициране на Титуляря, съответно Оправомощения ползвател, и с въвеждането й само в комбинация с определено потребителско име на Титуляря/Оправомощения ползвател осигурява достъп до „Моята Fibank”;
о) „Персонален идентификационен номер” (ПИНт) е комбинация от цифри, използва се заедно с ТАН и служи за достъп и идентификация до „Моята Fibank”;
п) „Потребителско име” е комбинация от букви на латиница или от букви и цифри, предварително определено от Титуляря/ Оправомощен ползвател, и заедно с Парола служи за идентификация на Титуляря/Оправомощения ползвател и осигурява достъп до „Моята Fibank”;
р) „Потребителска сесия” е период от време, в който Мобилното приложение позволява достъп до предлаганите от него услуги, а след изтичане на този период сесията автоматично се прекратява. Оправомощеният ползвател може да определя продължителността на потребителската сесия чрез настройка в Приложението. Банката препоръчва след приключване на работа с Мобилното приложение сесията да бъде прекратена с натискане на бутон „Изход”. За да бъде установена нова сесия в Мобилното приложение е необходимо да бъдат въведени отново средствата за достъп и идентификация;
с) „Работно време на „Моята Fibank” за изпълнение на платежни операции” е интервал от време в рамките на работния ден, след който платежното нареждане се смята за получено на следващия работен ден;
т) „Работен ден” е всеки ден, в който Банката осъществява дейност, необходима за изпълнението на платежна операция; за платежни операции, свързани с прехвърляне на средства от/към други доставчици на платежни услуги, съботните и неделни дни, когато не са обявени за работни дни, както и официалните празници на Р България, се считат за неработни дни;
у) „Електронно банкиране „Моята Fibank” или „Моята Fibank”, е автоматизирана система за електронно банкиране на Първа инвестиционна банка АД, чрез която Титулярят на сметка или оправомощено/и от него лице/а Оправомощен/и ползвател/и имат право на дистанционен достъп през интернет на адрес https://my.fibank.bg до предлаганите от Банката по електронен път услуги. Услугата „Моята Fibank” може да бъде използвана чрез персонален компютър, преносими устройства (лаптопи, таблети и др.) или посредством Мобилното приложение „Моята Fibank”” чрез линка за изтеглянето му.
ф) „Средство за достъп и идентификация” - в зависимост от услугите, заявени от Титуляря, средство за достъп и идентификация е: потребителско име, парола, КЕП, ТАН заедно с ПИНт, , ID номер на регистрирано мобилно устройство или комбинация от тях;
х) „Такси” са всички дължими суми съгласно Тарифата, като такси, комисиони, разноски, независимо от техния вид;
ц) „Тарифа” е Тарифата за таксите и комисионите на "Първа инвестиционна банка" АД, приета от Управителния съвет на Банката, включваща Бюлетина за лихвите, начислявани от Банката по банковите сметки в национална и чуждестранна валута (Бюлетин за лихвите), към нея, заедно с всички техни приложения към датата на прилагането им;
ч) „Титуляр” е физическо или юридическо лице или друго правно образувание, на чието име се води сметка при ПИБ и което има право да се разпорежда с паричните средства по нея в качеството си на Ползвател на платежни услуги. Регистрирано в системата за електронно банкиране „Моята Fibank” Титуляр – физическо лице може да действа и в качеството си на Оправомощен ползвател на карта при ползване услугите на „Моята Fibank”, базирани на карта, издадена от ПИБ;
ш) „Трансакционен авторизационен номер” (ТАН) е уникален шифрован, еднократно валиден цифров код, който се генерира чрез специализирано електронно кодиращо устройство (Token), предоставено и ползвано при условия и ред съгласно процедурите на Банката;
щ) „Търговец” – лице, предлагащо стоки и/или услуги през интернет, заплащането на които се извършва с карта, и което лице участва в програмите MasterCard SecureCode или Verified by VISA, обозначено като такъв със знака на съответната Програма, на интернет страницата си;
ю) „Указания за работа с електронно банкиране на ПИБ Моята Fibank” или „Указания за работа” са действащите указания на Банката за регистриране в „Моята Fibank”и ползване на предлаганите чрез нея услуги, публикувани на интернет страницата на Системата на адрес https://my.fibank.bg, ведно с всички приложения и изменения към тях;
я) ”3D Парола” е поредица от символи, служеща за идентифициране на Оправомощения ползвател и потвърждаване на трансакции през интернет при Търговец, участващ в Програмата;
аа) „3D Сигурност на карти” е услуга, предоставяща възможност за включване на карти, издадени от Банката в Програмата;
аб) "ID номер на регистрирано мобилно устройство” е комбинация от цифри и букви, определена от Мобилното приложение в зависимост от мобилното устройство и версията на използваната операционна система, с който номер Мобилното устройство на Оправомощен ползвател се регистрира в Мобилното приложение и служи като средство за достъп и идентификация до приложението;
ав) „Verified by VISA” и „MasterСard SecureCode” - „Програмата” са програми за допълнителна сигурност при плащане през интернет с карти “Verified by VISA” на международния картов оператор VISA, съответно “MasterCard SecureCode” на международния картов оператор MasterCard.
2.2. По искане на Титуляря и в зависимост от начина на извършване на регистрацията, Банката му предоставя достъп чрез „Моята Fibank”до една или повече от следните услуги:
2.2.1. Пасивни банкови (справочни) операции- пасивно банкиране, за което Титулярят може да регистрира и посочени от него Оправомощен/и ползвател/и:
а) Банката осигурява на разположение по електронен начин, позволяващ възпроизвеждане в непроменен, удобен за архивиране и съхранение вид, информация за наличности (салда) и операции по банкови сметки, и/или платежни карти (отчет по сметка, извлечения и/или друга отчетна информация) в обем и периодичност съгласно условията на съответната услуга ;
б) информация относно клонове на Банката, АТМ устройства, обслужвани от ПИБ АД, валутните курсове на Банката, новини и актуални промоции;
в) друга справочна информация.
2.2.2. Активни банкови операции, свързани с изпълнението на платежни и други операции - активно банкиране:
а) Откриване и закриване на банкови сметки в левове или в чуждестранна валута - разплащателни, депозитни и други банкови сметки (без съвместни сметки, платежна сметка за основни операции и други сметки при специални условия за разпореждане и изплащане на лихвата, уговорени изрично в офис на Банката) при предварително обявените от Банката и потвърдени от Титуляря условия на избраната от него вид сметка;
б) превод на средства (левове и чуждестранна валута) от/по сметка на Титуляря при Банката по/от друга сметка при Банката или при/от друг доставчик на платежни услуги, в т.ч. комунални плащания, масови преводи, операции чрез издадени от Банката платежни карти или други подобни инструменти, погасяване на задължения по предоставени от Банката кредитни карти и/или кредити, както и други видове услуги при условията, реда и изискванията на Банката за съответната услуга;
в) покупка/продажба на валута от/по сметка;
2.2.3. „Мобилно приложение „Моята Fibank” с възможност за:
а) ползване на пасивно банкиране съгласно посоченото в т.2.2.1. по-горе;
б) активно банкиране съгласно т. 2.2.2. буква „б“ по-горе при определените от Банката или избрани от Титуляря лимити;
в) издаване на дигитална карта.
2.2.4. Регистриране за услугата „3D Сигурност на карти”.
2.2.5. Други услуги.
2.3. Обстоятелството, че Титулярят оперира със сметките си чрез „Моята Fibank” не ограничава възможностите му да се разпорежда с тези сметки по всички останали способи, договорени с Банката.
2.4. Титулярят се съгласява във връзка с ползването на платежните услуги и свързаните с тях други услуги, предлагани от ПИБ чрез „Моята Fibank”, откриването и воденето на банкови сметки, разрешаването и изпълнението на платежни операции да се извършва съобразно направената регистрация, настоящите Общи условия, Общите условия за откриване и водене на банкови сметки и за предоставяне на платежни услуги (ОУПУ), при конкретните срокове и условия, предварително осигурени му на разположение на интернет страницата на „Моята Fibank” на адрес https://my.fibank.bg и/или на интернет страницата на Банката на адрес www.fibank.bg.
2.5. Банката има право да разширява или ограничава обхвата на услугите, предлагани чрез „Моята Fibank”, да установява допълнителни изисквания, в т.ч. процедурни, да променя условията, вкл. цената, начина за достъп, регистрация, както и изпълнението им, основаващи се на промени в действащото законодателство, съображения за сигурност или подобрения в съответната услуга, както и да налага други ограничения, произхождащи от нормативните изисквания в действащото законодателство. Банката уведомява ползвателите за промените, за новите услуги и специалните правила и условия за тяхното ползване, като ги публикува на интернет страницата на „Моята Fibank” на адрес: https://my.fibank.bg, и не носи отговорност за претърпени вреди и пропуснати ползи вследствие на промяна в обхвата на услугите.
ІІІ. УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ
3.1. „Моята Fibank” е достъпна чрез интернет на адрес https://my.fibank.bg за Титуляри, които имат открита поне една банкова сметка на място в офис на ПИБ, които са заявили и получили потвърждение на регистрацията си или за посочените от Титуляря Оправомощени ползватели при условия и ред, определени от Банката, и които са регистрирали средства за достъп и идентификация от разстояние, съгласно посоченото в настоящите Общи условия.
3.1.1. Мобилното приложение е достъпно за ползване след инсталиране от Линка за изтегляне на Мобилно приложение „Моята Fibank”.
3.2. За ползване на „Моята Fibank” и на предлаганите чрез нея услуги, Банката установява (а по отношение на Мобилното приложение – и публикува в страницата на Приложението в онлайн магазина за софтуер) минимални технически изисквания, които Титулярят и Оправомощеният ползвател трябва да осигурят.
3.2.1. С цел подобряване качеството на предоставяната услуга, Банката си запазва правото да извършва промени в компютърните програми, които я изпълняват. Ако някое от тези изменения налага промяна на необходимото оборудване, операционната система или скоростта на връзката с интернет, Банката уведомява Титуляря за това чрез съобщение, осигурено му на разположение чрез „Моята Fibank”, Мобилното приложение или на интернет страницата на Банката на адрес www.fibank.bg преди извършване на промяната.
Предварителна информация
3.3. Банката осигурява тези Общи условия, Указанията за работа със системата „Моята Fibank”, Тарифата за таксите и комисионите, Общите условия за откриване и водене на банкови сметки и за предоставяне на платежни услуги (ОУПУ), както и специалните условия и указания за ползване на конкретната услуга на разположение на ползвателите по достъпен начин и в срок, достатъчен за вземане на информирано решение преди ползване на съответната услуга, съответно за сключване на договор, включително чрез обявяването им на интернет страницата на Системата на адрес https://my.fibank.bg и/или на интернет страницата на Банката www.fibank.bg, или по друг начин на дълготраен носител, във вид на разбираем текст на български език и в достъпна форма.
3.3.1. При поискване от Титуляря Банката може да му осигури на разположение предварителната информация по начин, различен от посочения в т.3.3., при такси съгласно Тарифата.
3.3.2. За удобство на ползвателите чуждестранни лица, Банката осигурява настоящите Общи условия, Указанията за работа със системата „Моята Fibank”, Тарифата и ОУПУ на английски език, като при несъответствие или противоречие, определящ е оригиналният текст на български език.
3.4. Преди ползването на предлаганите в „Моята Fibank”услуги, Титулярят/ Оправомощеният ползвател е длъжен да се запознае със специалните правила за тяхното ползване.
3.5. При ползване на „Моята Fibank” Титулярят/ Оправомощеният ползвател се задължава да спазва мерките за сигурност, изискванията и указанията на Банката, публикувани на интернет страницата на„Моята Fibank” .
„Моята Fibank”
4.1. Регистрирането се заявява лично от Титуляря с попълване (регистрационна форма през „Моята Fibank” или Искане за регистрация в офис на Банката) на необходимите за целта данни, като имена, валиден електронен адрес за получаване на информация, потребителско име, парола и други съгласно Указанията за работа.
4.1.1. Регистрацията се потвърждава и активира в офис на Банката въз основа на подписано Искане за регистрация/промяна/прекратяване на регистрация (Искане) и след представяне на всички изисквани от Банката документи. Потвърждаването на регистрацията на Титуляр - юридическо лице, както и на Оправомощените ползватели, може да се извърши и от упълномощено от Титуляря с изрично нотариално заверено пълномощно лице, съставено в съответствие с изискванията на Банката.
4.1.2. В Искането Титулярят може да определи едно или повече упълномощени от него физически лица (Оправомощени ползватели), които от негово име и за негова сметка да ползват „Моята Fibank” и да определи техните права за достъп до избраната от него услуга и лимити на разпореждане при наличие на нотариално заверено пълномощно.
4.1.3. Титулярят може по всяко време едностранно да оттегли предоставените от него права на Оправомощените ползватели.
4.2. При регистрация през „Моята Fibank”, Титулярят-физическо лице с въвеждане на ЕГН-то си и данните от издадената на негово име карта от ПИБ: имена (така както са изписани върху картата), валидност, вид карта, CVС/СVV (персонализиращи характеристики на картата), се идентифицира пред Банката, като с потвърждаване на искането си за регистрация потвърждава, че се е запознал предварително с настоящите Общи условия и приема прилагането им при уреждане на отношенията му с Банката във връзка с ползването на „Моята Fibank” и нарежда на Банката да активира регистрацията му и да задължи сметката, към която се води картата, чиито персонализиращи характеристики е въвел, с дължимата съгласно Тарифата такса.
4.2.1. След извършена регистрация по т.4.2 Титулярят-физическо лице получава достъп до пасивно банкиране и ограничен брой активни операции (комунални плащания и преводи между сметки, водени на неговово име в Банката), като за всяка допълнителна услуга следва да подаде искане в офис на Банката.
4.2.2. При регистрация през „Моята Fibank” приемането на настоящите Общи условия, потвърждаване на регистрацията от Титуляря съгласно т.4.2 и изпращане от Банката на потвърждение за направената регистрация, има действието на сключване на договор с Банката.
4.2.3. Инициирането на коя да е активна операция чрез „Моята Fibank” преди изтичането на 14 дни от сключването на Договора от разстояние, се счита за изрично съгласие на Титуляря за започване изпълнение на Договора от страна на Банката преди изтичане на срока по т.16.5. от настоящите Общи условия.
4.3. Титулярят се задължава незабавно писмено да уведоми Банката за промени в предоставените от него данни и документи, в т.ч. и за Оправомощените ползватели, независимо дали обстоятелствата относно настъпилите промени, вкл. относно представляващите юридическото лице или друго правно образувание, подлежат на вписване или оповестяване в публичен регистър.
4.3.1. Промените в данните/документите и представителните права имат сила по отношение на Банката от момента, в който тя е била писмено уведомена от Титуляря за настъпилата промяна чрез депозиране на съответните документи в офис на Банката.
4.4. Средства за достъп и идентификация - Титулярят/ Оправомощеният ползвател може да ползва едно или комбинация от следните средства за достъп и идентификация до „Моята Fibank” в зависимост от заявените услуги:
4.4.1. Потребителско име и парола – при регистрация, извършена през „Моята Fibank”, Оправомощеният ползвател определя лично потребителското си име и парола, а при регистрация в офис на Банката има право да определи потребителското си име, като с цел осигуряването и запазването в тайна, се генерира автоматично от информационната система на Банката еднократна парола, която се изпраща на посочения в Искането електронен адрес на Оправомощения ползвател. Последният следва да замени еднократната парола, като определели парола за вход в „Моята Fibank” лично с избрана от него комбинация.
4.4.2. Квалифициран електронен подпис (КЕП)- чрез използването на валиден и регистриран КЕП в „Моята Fibank” могат да бъдат извършвани всички активни и пасивни банкови операции в съответствие с дадените права.
4.4.3. Комбинация от ТАН и ПИНт - чрез въвеждането на валиден ПИНт и ТАН, генериран чрез електронно кодиращо устройство (Token), могат да бъдат извършвани всички активни и пасивни банкови операции при ползване на услуги чрез „Моята Fibank”в съответствие с дадените права. Използването на Token не изисква инсталация на компютър или други специални настройки. С получаването на Token на Оправомощения ползвател се предоставя и ПИНт, който ще служи за персонална идентификация. С цел запазването и осигуряването му в тайна, ПИНт се генерира автоматично от информационната система на Банката и се изпраща на посочения електронен адрес на Оправомощения ползвател.
4.5. Когато Титулярят е определил един или повече Оправомощени ползватели, всеки от тях ползва индивидуално средство за достъп и идентификация. Титулярят приема, че ползваното от Оправомощен от него ползвател средство за достъп и идентификация е достатъчно сигурно с оглед нуждите на оборота и конкретните договорености с Банката и че то ще служи за индивидуализиране на Оправомощения ползвател пред Банката, когато действа от името и за сметка на Титуляря.
4.6. Банката и Титулярят договарят, че ползването на кой да е от посочените в настоящите Общи условия ЕП самостоятелно и/или в комбинация между тях и/или с други персонализирани защитни характеристики, като потребителско име, потребителска парола, ПИНт, ID номер на регистрирано мобилно устройство, ще бъдат ползвани от Оправомощения ползвател и приемани от Банката за даване на разрешения и нареждания, електронни изявления чрез „Моята Fibank” и Мобилното приложение за изпълнение на активни банкови операции за сметка на Титуляря. Подадените електронни изявления след получаване на достъп до „Моята Fibank” и Мобилното приложение се приемат и изпълняват от Банката като подадени и подписани от Оправомощения ползвател, идентифицирал се пред Банката, действащ от името на Титуляря със значението на саморъчен подпис, удостоверяващ истинността и автентичността на електронното изявление за наредената операция.
4.7. Банката си запазва правото да променя допустимите средства за достъп и идентификация или да поставя изискване за комбинации от тях, като уведомява за това ползвателите чрез обявление на интернет страницата на „Моята Fibank” https://my.fibank.bg или по друг подходящ начин.
„Мобилно приложение Моята Fibank”
4.8. За ползване на „Мобилното приложение Моята Fibank”, Титулярят следва да има валидна регистрация в „Моята Fibank” и регистрирано мобилно устройство.
4.9. За изпълнение на активни операции по т.2.2.2. буква „б“ по-горе, Оправомощеният ползвател следва да регистрира Мобилното си устройство, с което ще осъществява достъп до Мобилното приложение, като заяви искането си чрез Мобилното приложение, „Моята Fibank” или на място в офис на Банката, при условия и параметри, определени от Банката. В случай, че Оправомощеният ползвател не регистрира Мобилно устройство за ползване в Мобилното приложение, може да ползва само пасивно банкиране за сметките, водени на негово име.
4.9.1 Оправомощеният ползвател може да премахне (деинсталира) Мобилното приложение от Мобилното устройство по всяко време, както и да дерегистрира устройството. В случай на преинсталиране на Мобилното приложение на вече регистрирано Мобилно устройство, независимо от причината за това, както и при промяна на версията на операционната система, с която оперира устройството, наложена не от производителя на мобилното устройство, Оправомощеният ползвател е необходимо да регистрира Мобилното устройство отново по реда на т.4.9 по-горе.
4.10. Регистрацията на Мобилното устройство се потвърждава от Оправомощения ползвател въз основа на подписано Искане за регистрация с КЕП или ПИНт и ТАН, извършено през „Моята Fibank”, или на място в офис на Банката.
4.10.1. При регистрация на Мобилното устройство чрез Мобилното приложение, Оправомощеният ползвател се идентифицира пред Банката и подтвърждава искането си за регистриране на Мобилното устройство с въвеждането на валиден ПИНт и ТАН.
4.11. Титуляри-юридически лица могат да регистрират водени на тяхно име сметки в Банката в Мобилното приложение само за пасивно банкиране.
4.12. Средства за достъп и идентификация при ползване на Мобилното приложение:
4.12.1. Потребителско име и парола са определените от Оправомощения ползвател за ползване на „Моята Fibank”. Те служат за достъп и идентификация, а при регистрация за активно банкиране - и за нареждане на платежни операции до предварително определените лимити.
4.12.2. Комбинация от ТАН и ПИНт - чрез въвеждането на валиден ПИНт и ТАН, генериран чрез електронно кодиращо устройство (Token), могат да бъдат извършвани всички активни и пасивни банкови операции при ползване на услуги чрез Мобилното приложение.
4.12.3. ID номер на регистрирано мобилно устройство - в комбинация с потребителско име и парола и/или ТАН и ПИНт служи за достъп и идентификация до Мобилното приложение. При регистрация за активно банкиране и по изрично искане на Оправомощения ползвател той служи за нареждане на платежни нареждания до определените лимити. При извършване на плащане без въвеждане на парола и/или ТАН и ПИНт, Оправомощеният ползвател удостоверява размера на плащането и нарежда на Банката да задължи сметката му със сумата на плащането и да я преведе по сметката на Получателя с потвърждаване на операцията посредством избирането на бутона „Плати“.
4.13. Услугата 3D Сигурност на карти на Първа инвестиционна банка АД е достъпна за регистрираните в „Моята Fibank” Оправомощени ползватели посредством интернет страницата на „Моята Fibank” и предоставя възможност на Оправомощени ползватели на карти VISA, VISA Electron, MasterCard и Maestro, да се включат в програмите MasterCard SecureCode и Verified by VISA, според вида карта, предлагащи по-сигурна среда за разплащания през интернет при Търговци, участващи в Програмите, като регистрират своята карта.
4.14. Регистрирането/прекратяването на регистрация за 3D Сигурност на карти се извършва лично от Оправомощения ползвател, идентифицирал се пред Банката след достъп в „Моята Fibank”, посредством потребителско име и парола, и притежаващ валидна Карта издадена от ПИБ, чрез въвеждане в регистрационна форма на необходимите за целта данни и персонализиращи характеристики на издадената на негово име Карта, която регистрира/чиято регистрация прекратява.
4.14.1. С достъпване до услуга 3D Сигурност на карти, Оправомощеният ползвател се съгласява да предоставя вярна, точна и пълна информация, и в случай на промяна в първоначално предоставена информация незабавно да я актуализира.
4.15. При регистрацията Оправомощеният ползвател определя лично парола (3D Парола), с която допълнително ще се идентифицира при извършване на плащания с Картата си през интернет при Търговци, участващи в Програмите. Паролата може да бъде променяна по всяко време от Оправомощения ползвател с ново значение, известно само на него, чрез „Моята Fibank”, съгласно указанията за работа.
4.15.1. Оправомощеният ползвател с определяне и въвеждане при регистрацията на 3D Паролата си, потвърждава искането си за регистрация в услугата и това, че се е запознал предварително с настоящите Общи условия и приема прилагането им при уреждане на отношенията му с Банката във връзка с ползването на услугата и нарежда на Банката да я активира.
4.15.2. 3D Паролата е за персонално ползване лично от Оправомощения ползвател. Оправомощеният ползвател няма право да предоставя, преотстъпва или разкрива пред трети лица 3D Паролата си, и е длъжен да я пази в тайна и да вземе всички необходими мерки срещу узнаването й, включително като не я съхранява по начин, който дава възможност за узнаването й от трето лице.
4.16. Оправомощеният ползвател има право да прекрати регистрацията за услугата по реда на т. 4.14. по-горе и с коректно въвеждане на определената от него 3D парола. В случай че Оправомощеният ползвател е забравил своята 3D Парола, той може да прекрати регистрацията на Картата и чрез подаване на място в офис на Банката на Искане за прекратяване на регистрирация за услугата „3D Сигурност” на карта, издадена от „Първа инвестиционна банка” АД. Прекратяването на регистрацията се извършва лично от Оправомощения ползвател само за Картата/Картите, издадена/и на негово име.
4.17. Банката не отговаря нито пряко, нито косвено, или по какъвто и да е друг начин за политиката и практиките за защита на данните и информацията, включително представляваща лични данни, предоставяна от Оправомощения ползвател при Търговците, чиито стоки или услуги закупува и ползва. Банката не поема отговорност за съдържанието на сайтовете, включително за каквато и да е реклама извършвана на тези сайтове, за съдържанието на продукти, стоки или материали или услуги, нито за каквито и да е щети, загуби или причинени вреди на Оправомощения ползвател или такива, които могат да бъдат причинени от или във връзка с използването на Карта за плащания през интернет при Търговци, участници в Програмите.
4.18. Банката не носи отговорност, включително и от непозволено увреждане, небрежност, законово задължение или по друг начин, произтичащи от изпълнението на или достъп до програми Verified by VISA, съответно MasterCard SecureCode, чрез 3D Сигурност на карти, както и от всякакви грешки или пропуски, съдържащи се в тези услуги или ако съответна услуга е недостъпна.
Мерки за защита на средствата за достъп и идентификация
4.19. Оправомощеният ползвател е длъжен:
4.19.1. да пази в тайна своите персонални идентификационни характеристики на средствата за достъп и идентификация, като потребителско име, парола, включително и мобилното устройство (при ползване на Мобилното приложение „Моята Fibank“) и да вземе всички необходими мерки срещу узнаването им от трети лица, включително като не ги съхранява по начин, който дава възможност за узнаването им от трето лице. Избраният от Оправомощения ползвател ПИНт/потребителска парола не трябва да се състои от лесно установима комбинация (като телефонен номер, дата на раждане, регистрационен номер на автомобил и други подобни).
4.19.2. отговорно да съхранява средствата за достъп и идентификация, и да вземе всички необходими мерки срещу повреждане, унищожаване, загубване, подправяне, открадване или използването им по друг неправомерен начин;
4.19.3. В случай че Оправомощеният ползвател е записал или съхранява персоналните му идентификационни характеристики за достъп и идентификация на електронен или друг дълготраен носител, което създава предпоставка за незапазването им от узнаване от трети лица, или ги е съобщил на трето лице, включително на член от семейството или роднина, или е допуснал ползване на услугите, предоставяни чрез „Моята Fibank” от трето лице, различно от Оправомощения ползвател, се счита, че е действал умишлено или при груба небрежност, като Банката не носи отговорност за неправомерните действия на трети лица чрез неоторизиран достъп, които са увредили Оправомощения Ползвател.
4.20. Персонализираните защитни характеристики, като потребителско име, парола, ПИНт, могат да бъдат променяни чрез „Моята Fibank” многократно от Оправомощения ползвател с ново значение, известно само на него. Банката препоръчва потребителското име, парола и ПИНт да бъдат променяни периодично.
V. ИЗПЪЛНЕНИЕ НА УСЛУГИ И ОПЕРАЦИИ ЧРЕЗ „Моята Fibank”
5.1. Титулярят/ Оправомощен от него ползвател, регистриран по надлежния ред с право на достъп за пасивно, съответно и до активно банкиране, може да получава информация и данни за наличности и операции по сметките, регистрирани в „Моята Fibank”, както и да инициира и дава разрешения (нареждания/ искания и други) за активни операции чрез „Моята Fibank” без ограничение всеки ден – 7 дни в седмицата, 24 часа в денонощието.
5.2. Банката има право да определя лимити при изпълнението на платежни операции през „Моята Fibank” и Мобилното приложение, и да въвежда други ограничения, както и да установява допълнителни изисквания, вкл. процедурни, когато това се налага поради изисквания на действащото законодателство или поддържане на ниво на сигурност съобразно техническите стандарти, условия и политики за електронно и мобилно банкиране.
VІ. БАНКОВИ СМЕТКИ
6.1. Банкова сметка може да бъде открита чрез „Моята Fibank” на името на Титуляря, лично от него или от Оправомощен ползвател.
6.2. Титулярят има право да извършва активни банкови операции по сметките си, регистрирани в „Моята Fibank”, независимо дали са открити в офис на Банката или чрез „Моята Fibank”.
6.3. Откриването и воденето на банкова сметка, в т.ч. откриването на депозит, чрез „Моята Fibank” се извършва при действащите условия на Банката за съответната сметка, депозитен продукт, предварително обявени на интернет страницата на „Моята Fibank” и/или на Банката, с които Титулярят е длъжен да се запознае преди откриването на сметката/депозита.
6.3.1. Банката и Титулярят се съгласяват по нареждане на Титуляря и след потвърждение с опцията „подпис” да бъде открита чрез „Моята Fibank” на негово име исканата сметка/депозит съгласно приложимия ред и процедури на „Моята Fibank”, която да се води при условията на Банката за съответния вид сметка/депозит и приложимите нормативни изисквания, като сметката се счита за открита при валидно сключено споразумение между тях. По преценка на Банката могат да бъдат изискани документите по т. 4.2 – 4.4. от ОУПУ.
6.3.2. С откриването на сметка/депозит при спазване на процедурите на „Моята Fibank”, условията за достъп, идентифициране и потвърждение чрез електронен подпис, Титулярят потвърждава, че е запознат с договорните условия на Банката, приложими спрямо откритата на негово име сметка/депозит, включително с реда и условията за тяхната промяна и последиците от нарушаването им, приема ги и е обвързан с тях по силата на сключеното по електронен път споразумение.
6.4. Закриването на банкова сметка по искане на Титуляря се извършва с писмено нареждане в офис на Банката по ред и условия съгласно ОУПУ или чрез „Моята Fibank” според вида на съответната сметка съобразно действащите условия на Банката, при условие, че са заплатени всички такси на Банката и за съответната сметка не е предвиден специален ред при закриването й.
6.5. Доколкото друго не е предвидено в тези Общи условия, отношенията между Банката и Титуляря във връзка с откриването, воденето на банкова сметка и закриването й се уреждат от ОУПУ.
Гарантиране на влоговете
6.6. Средствата по всички сметки на Титуляря, включително по откритите чрез „Моята Fibank”, са гарантирани от Фонда за гарантиране на влоговете в банките до размер и при условията, предвидени в Закона за гарантиране на влоговете в банките.
6.7. Всички заявени операции (включително платежни нареждания в левове и/или в чуждестранна валута) се изпълняват при условията и по реда, определени с действащите нормативни актове, вътрешните правила на Банката, ОУПУ и съобразно конкретните договорености с Титуляря.
6.8. Оправомощеният ползвател има право да нарежда плащания от регистрираните сметки на Титуляря, при условие че е с ниво на достъп с права за разпореждане по сметката, в съответствие с определените лимити, ако има такива, и до размера на разполагаемата наличност по сметката.
6.9. За изпълнение на платежна операция Оправомощеният ползвател следва да подаде платежно нареждане, съставено в електронен вид, с коректно въведени уникален идентификатор/IBAN, идентифициращ сметката на Получателя и ако е необходимо - бизнес идентификационния код на доставчика на платежни услуги на Получателя (BIC), както и данни и информация, съобразно изискванията за изпълнение на съответната платежна услуга. В случай че тези данни се извличат от автоматизирана система за обмен на информация, Титулярят е длъжен предварително да се увери, че данните са коректни.
6.9.1. Оправомощеният ползвател е длъжен да осигури втора проверка на данните за тяхната коректност и пълнота, след което да потвърди исканата операция, като подпише платежното нареждане с избрания от него ЕП.
6.9.2. Банката не носи отговорност за неизпълнението или неточното изпълнение на платежна операция при неточност на посочения от Оправомощения ползвател в платежното нареждане уникален идентификатор/IBAN на Получателя и/или други, необходими за изпълнението му данни.
6.10. За изпълнение на платежни нареждания Титулярят/Оправомощеният ползвател е длъжен предварително да предостави на Банката копие от всички съпровождащи нареждането документи, изискуеми от Банката и съгласно действащото законодателство, по електронната поща, под формата на сканирани документи. В 7-дневен срок от нареждането на операцията Титулярят е длъжен да предостави на Банката оригиналните документи или заверени копия.
6.11. Изискуемите документи (декларации, статистически форми и други), които е необходимо да бъдат изготвени от Титуляря съгласно действащото законодателство за изпълнение на наредената операция, се съставят в електронен вид и се подават по начина, предвиден за подаване на платежните нареждания чрез „Моята Fibank” и съгласно изискванията на Банката.
6.12. Титулярят/Оправомощеният ползвател може да създава, запазва и ползва абонатни сметки (макети на електронни заявления за плащане), съдържащи един или повече често използвани реквизити, за улесняване съставянето на заявленията за плащания в системата „Моята Fibank”.
6.12.1. При регистрация за плащане на данъчни и кредитни задължения, Титулярят – физическо лице получава информация и може да заплаща само собствените си задължения. Информацията за тях се обновява периодично посредством автоматизирана система за обмен на информация.
6.13. Титулярят е длъжен да осигури достатъчна разполагаема наличност по сметката за изпълнение на наредените платежни операции и за заплащане на дължимите за изпълнението им такси.
6.14. Платежните нареждания се изпълняват на датата на получаването им, освен ако не е уговорена друга дата за изпълнение, по ред, с вальори и срокове съгласно ОУПУ.
6.15. Плащанията се изпълняват от Банката и/или с посредничеството на трети лица, в т.ч. доставчици на платежни услуги, както и чрез оперирани от трети лица системи за обмен на данни и/или обработване на операциите, свързани с изпълнението на плащанията (ePay, EasyPay и др.), при което приемането и изпълнението на плащанията е съобразно функционалните характеристики на съответната система, като правата и задълженията на Банката спрямо Титуляря се запазват в съответствие с настоящите Общи условия.
6.16. Когато се инициира плащане на данъчни задължения, същите се погасяват за всеки вид (като данък, такса, глоба и др. ведно с натрупаните по тях лихви) по реда на възникването им. Частични плащания на данъчни задължения не се извършват.
6.17. Платежни нареждания, получени от името на Титуляря/ Оправомощения ползвател чрез „Моята Fibank” съгласно установените от Банката правила и процедури, се считат за валидно подписани писмени изявления, които безусловно обвързват Титуляря, като Банката не отговаря за вреди или пропуснати ползи от изпълнението им.
6.18. Титулярят/ Оправомощеният ползвател е длъжен да проверява статуса на изпълнение на подадените от негово име платежни нареждания и своевременно да сигнализира при констатирани несъответствия. При статус ”одобрен” нареждането се счита за прието от Банката за изпълнение и не може да бъде отменено чрез „Моята Fibank” – прилага се редът за отмяна на нареждания, посочен в ОУПУ.
VІІ. ОТКАЗ ОТ ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПЛАТЕЖНА ОПЕРАЦИЯ
7.1. Банката отказва изпълнението на платежна операция, наредена чрез „Моята Fibank”, ако не са изпълнени изискванията на настоящите Общи условия, ОУПУ и конкретните договорености с Титуляря, както и ако той не се е идентифицирал и/или не е подписал съответната операция по определения за това ред – чрез валиден ЕП.
7.1.1. Банката отказва изпълнението на превода, когато е посочен невалиден или непълен идентификатор (IBAN), по сметката няма разполагаема наличност за изпълнение на трансакцията и плащане на дължимите на Банката такси или ако Титулярят не е представил изискваните документи и друга информация, необходима за изпълнението.
7.1.2. Банката не носи отговорност за вреди от неизпълнение на платежни операции поради недостиг на парични средства, неизпълнение на приложимите правила и изисквания, и договорените условия, на операции, недопустими по действащото законодателство, в т.ч. във връзка с мерките срещу изпирането на пари и финансиране на тероризма.
7.2. Банката уведомява Титуляря за отказа (чрез статуса „грешен”), като при поискване от Титуляря му съобщава за причините за отказа и начините за поправяне на грешките, когато неизпълнението е поради допуснати грешки, освен ако е налице забрана за предоставяне на такава информация съгласно закон или акт на Европейския съюз.
VIII. ОТЧЕТНОСТ
8.1. Банката изготвя и предоставя на Титуляря, както и на посочените от него Оправомощени ползватели, в писмена форма отчети по сметка и друга отчетна информация (извлечения, потвърждения и други), с информация за извършените операции с банкови карти, наличностите и операциите по банкови сметки, като му ги осигурява на разположение чрез „Моята Fibank”
8.2. Титулярят се съгласява да получава извлеченията и другите документи и информация по т.8.1. по-горе по уговорения съгласно настоящите Общи условия начин без Банката да има задължение да му ги предоставя на хартиен носител.
8.2.1. Банката осигурява на разположение извлеченията в деня на изготвянето им, посочен в документа, който страните приемат за дата на получаването им.
8.2.2. Банката осигурява на разположение на Титуляря/Оправомощен от него ползвател достъп до извлеченията за минал период, като ги съхранява в Системата минимум 6 (шест) месеца след изготвянето им.
8.2.3. Титулярят се задължава да архивира получените документи на свой дълготраен носител за срок, достатъчен за целите на информацията.
8.2.4. С регистриране в „Моята Fibank” Титулярят дава своето изрично съгласие да му бъде преустановено предоставянето от Банката на извлечения (отчет по сметка и извлечения от банкови карти) на хартиен носител, в т.ч. в офис на Банката или по пощата. При искане от Титуляря на дубликат Банката го предоставя при такса съгласно Тарифата.
8.3. Титулярят е длъжен да се запознава незабавно със съдържанието на получената отчетна информация и да уведомява Банката при констатиране на несъответствия, без забава по реда и при условията за подаване на възражения съгласно ОУПУ.
8.3.1. Ако Банката не получи писмено възражение до 45 дни от датата на изпълнение на операцията, ще се счита, че Титулярят е получил и одобрил отчетните документи и платежните услуги, свързани с нея. Уведомяването на Банката след този срок се счита за неоснователно забавяне от страна на Титуляря.
8.4. Титулярят /Оправомощен от него ползвател/ може да посочва в Системата повече от един електронен адрес за получаване на извлечения, като посочването на адреси на трети лица е изцяло в отговорност на Титуляря и се счита за валидно упълномощаване на Банката да изпраща на посочените адреси данните и информацията (представляващи банкова тайна и лични данни), съдържаща се в извлеченията.
8.5. Титулярят потвърждава, че е запознат и поема рисковете, свързани с преноса на данни в интернет среда, с възможността за неоторизиран достъп и разкриване на информация пред трети лица, за промяна на съдържанието или технически пропуски при преноса на данни и информация в некриптиран вид, защитени единствено с парола.
IX. ИЗДАВАНЕ НА ДИГИТАЛНА КАРТА ПРЕЗ МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ „FIBANK”
9.1. Условия за издаване на Дигитална карта са: Титулярят (физическо лице) да е регистриран за активно банкиране в Мобилното приложение на Fibank; да притежава издадена от Банката поне една карта на пластика, без значение на търговската марка; Мобилното устройство да е регистрирано в Мобилното приложение (да има регистриран ID номер), неговият софтуер да отговаря на техническите изисквания и да е стандартизиран за работа с Дигитална карта.
9.2. С попълване на съответните екрани в Мобилното приложение с информация за исканата Дигитална карта и потвърждаване на заявката за изпращане с ЕП, Титулярят отправя изрично Искане до Банката за издаване и сключване на Договор за Дигитална карта при Общи условия (Общите условия на Първа инвестиционна банка АД за откриване и водене на банкови сметки и за предоставяне на платежни услуги, настоящите Общи условия за ползване на Мобилно приложение „FIBANK“, Общите условия на „Първа инвестиционна банка” АД за издаване и ползване на международни дебитни карти MAESTRO, VISA Electron, V PAY и Debit MasterCard (за Дигитални дебитни карти), съответно Общите условия на „Първа инвестиционна банка” АД за издаване и ползване на револвиращи международни кредитни карти с чип MasterCard и VISA (за Дигитални револвиращи международни кредитни карти) и такси и комисиони съгласно действащата Тарифа, с които предварително е запознат и приема да бъдат прилагани при уреждане на взаимоотношенията му с Банката във връзка с издаване и ползване на Дигиталната карта.
9.3. Искането се счита за изпълнено и Договорът за Дигитална карта - за сключен с изпращане от Банката до Титуляря чрез Мобилното приложение на уведомление, че картата е издадена на негово име и е активирана.
9.3.1. В случаите на Дигитална кредитна карта Договорът по предходната точка е неразделна част от Договора за издаване на револвираща международна кредитна карта с чип и предоставяне на кредитен лимит (овърдрафт) по разплащателна сметка, а при Дигитална дебитна карта – от Договора за предоставяне на банков кредит – овърдрафт по разплащателна (картова) сметка на физически лица, когато такъв вече е сключен.
9.4. За всяка Дигитална карта се генерира уникален персонален идентификационен номер (ПИН). ПИН-ът представлява комбинация от най-малко четири цифри и служи за идентифициране на Титуляря при извършване на операции с картата.
9.4.1. В случай че Титулярят забрави своя ПИН, както и в случаите на изгубване, кражба, унищожаване, повреждане, продажба на Мобилното устройство, Банката издава по искане на Титуляря нова Дигитална карта с нов ПИН при такси съгласно Тарифата.
9.5. За неуредените в този раздел въпроси, както и относно условията за ползване, обслужване, управление и прекратяване на договора за Дигитална карта се прилагат Общите условия на „Първа инвестиционна банка” АД за издаване и ползване на международни дебитни карти MAESTRO, VISA Electron, V PAY и Debit MasterCard (за Дигитални дебитни карти), съответно Общите условия на „Първа инвестиционна банка” АД за издаване и ползване на револвиращи международни кредитни карти с чип MasterCard и VISA (за Дигитални револвиращи международни кредитни карти).
9.6. Банката има право да откаже издаването на Дигитална карта, включително и когато Мобилното устройство разполага с необходимите технически параметри, без да посочва основание за това.
9.7. Нареждането на плащане или друга операция чрез Дигиталната карта преди изтичането на 14 дни от сключването на Договора за нея, се счита за изрично съгласие на Титуляря за започване изпълнение на Договора от страна на Банката.
10.1. Достъпът до „Моята Fibank” може да бъде блокиран от Банката при следните условия:
10.1.1. по искане на Титуляря или Оправомощен ползвател по реда на т. 11.5. по-долу, без да е длъжен да посочва за това конкретна причина;
10.1.2. по инициатива на Банката – по обективни причини, свързани със сигурността на идентификационните данни или при основателни съмнения за неоторизирани от Титуляря плащания, подадени чрез „Моята Fibank”, в т.ч. и Мобилното приложение или значително нараснал риск Титулярят да не е в състояние да изпълни задълженията си към Банката;
10.1.3. по инициатива на Банката – на Титуляр/Оправомощен ползвател, който с действията си нарушава изискванията на действащите нормативни актове, на настоящите Общи условия и/или ОУПУ, застрашава сигурността и правилното функциониране на Системата, както и ако застрашава или препятства ползването на услугите от страна на други клиенти;
10.1.4. автоматично - при поредица от грешни опити за въвеждане на ТАН, ПИНт, парола или други персонализирани защитни характеристики съгласно посоченото в Указанията за работа.
10.2. В случаите по т. 10.1.1. Банката блокира достъпа в рамките на необходимото за обработка на уведомлението време, но не по-късно от 2 часа от уведомяването, освен ако поради обективни причини е необходим по-дълъг срок.
10.3. В случаите на блокиране по т. 10.1.2. и т. 10.1.3. Банката уведомява Титуляря за блокирането на достъпа и за причините, по възможност преди блокирането или най-късно непосредствено след това, освен ако даването на такава информация не е позволено поради съображения за сигурност или спазването на нормативни изисквания.
10.4. Деблокиране на достъпа се извършва от Банката след отстраняване на причините за блокиране, а когато блокирането е по инициатива на Титуляря или Оправомощен ползвател - въз основа на искане за деблокиране, подадено от Титуляря, след изпълнение на инструкциите, посочени в Указанието за работа и заплащане на такса съгласно Тарифата.
10.5. Банката не носи отговорност за вреди, възникнали вследствие блокиране на достъпа съгласно настоящия раздел.
11.1. Банката не контролира предмета и не следи за законосъобразността на сделките, които са основание за извършване на плащане, предмет на настоящите Общи условия, освен ако с нормативен акт не е предвидено друго, както и не отговаря за вреди или за разрешаване на спорове, възникнали във връзка с тези сделки.
11.2. Титулярят/Оправомощеният ползвател отговаря за вредите, които е причинил пряко или косвено на Банката, свързани с неоторизиран достъп до информация или извършване на плащания чрез „Моята Fibank”, с неспазване на банковите изисквания, неправилното, противозаконно или противоречащо на настоящите Общи условия ползване на услугите в „Моята Fibank”.
11.3. При неизпълнение на задълженията си към Банката във връзка с ползването на „Моята Fibank”, Титулярят не може да прави възражения, основани на отношенията му с трети лица.
11.4. Титулярят/Оправомощеният ползвател носи отговорност за опити от негова страна да придобие неоторизиран достъп до чужди клиентски регистрации и информация.
11.5. Титулярят/Оправомощеният ползвател е длъжен да уведоми незабавно Банката при съмнение, че трето лице е узнало или би могло да узнае потребителското му име и паролата и/или персонализирани защитни характеристики на средство за достъп и идентификация, както и да изиска блокиране на достъпа до „Моята Fibank” или на средството за достъп (ако средството позволява блокиране), като уведомяването се извършва лично в офис на Банката или чрез обаждане на телефон:
0700 12 777
+359 2 800 2700
+ 359 2 818 0003
При промяна на телефона, Банката ще уведоми Титуляря/Оправомощените ползватели със съобщение на интернет страницата на „Моята Fibank” на адрес https://my.fibank.bg.
11.5.1. Банката не носи отговорност за вредите, в случай че е получила невярно уведомление от лице, което въз основа на недвусмислени обстоятелства е било овластено да го извърши и Банката добросъвестно е предприела необходимите мерки в защита интереса на Титуляря като е блокирала достъпа и не е изпълнила наредени чрез „Моята Fibank” платежни операции.
11.6. Титулярят понася всички загуби, независимо от размера им, свързани с неразрешени платежни операции, произтичащи от неправомерно използване на „Моята Fibank” в случаите на т. 4.19. по-горе, както и загубите, причинени от него или от оторизиран от него ползвател чрез измама или с неизпълнението на едно или повече от условията на настоящите Общи условия, мерките за сигурност, посочени в Указанията за работа, в т.ч. и мерките за защита на средствата за достъп и идентификация, което се счита за груба небрежност.
11.6.1. До получаване на уведомлението по т.11.5., Ползвателят, който е потребител, носи ограничена отговорност съгласно ОУПУ, а след получаване на уведомлението и блокиране на достъпа, Потребителят не понася имуществени вреди, освен ако е действал чрез измама, като в този случай понася всички имуществени вреди.
11.7. Титулярят и Оправомощеният ползвател са длъжни да уведомяват Банката незабавно при констатиране на забава, неправилна работа или неполучаване на информация, както и да оказват съдействие на Банката за предотвратяване и ограничаване на вредите по указания от нея начин.
11.8. Банката осигурява информация на интернет страницата на „Моята Fibank” https://my.fibank.bg за подходящите мерки за повишаване на сигурността. Оправомощените ползватели на „Моята Fibank” са длъжни да проверяват регулярно за информация и предупреждения за повишаване на сигурността и да ги изпълняват.
11.9. Банката не носи отговорност за вреди и пропуснати ползи поради неточности, грешки или забавяне при предаване на информация поради форсмажорни обстоятелства, технически, комуникационни или други причини, извън контрола на Банката, както и за непрекъсваемост на достъпа до „Моята Fibank”.
12.1. За ползване услугите на Банката чрез „Моята Fibank” Титулярят дължи такси и комисиони съгласно ОУПУ и Тарифата.
12.2. Лихвите, с които се олихвяват средствата по сметките на Титуляря, се определят и начисляват съгласно установеното в ОУПУ и се обявяват в Бюлетина за лихвите, начислявани от Банката по банковите сметки в национална и чуждестранна валута.
12.3. Във връзка с регистриране и ползване на „Моята Fibank”, както и при ползване на други банкови услуги, свързани с изпълнение на права и задължения на страните по Договора и настоящите Общи условия, Титулярят дължи на Банката такси и комисиони съгласно ОУПУ и раздела „Дистанционно банкиране” от Тарифата, действаща към датата, на която са дължими.
12.4. Условията и редът за изменение и допълнение на Тарифата и на приложенията към нея се уреждат с ОУПУ.
12.5. Банката има право да събира служебно всички дължими й от Титуляря суми, в т. ч. такси и комисиони, от всяка сметка, водена на негово име при нея, при условията и по реда на ОУПУ.
ХIII. КОМУНИКАЦИЯ
13.1. Комуникацията, включително уведомленията между страните, се извършва в писмена форма, включително и на електронните адреси на страните, посочени в регистрацията, освен ако в настоящите Общи условия изрично не е предвиден друг начин на уведомяване.
13.2. При промяна на адреса и/или на други данни, предоставени от Титуляря, последният е длъжен да уведоми Банката в 7-дневен срок от настъпването на промяната. В противен случай всички уведомления, покани и съобщения, изпратени от Банката на предишния адрес на Титулуря, се считат за връчени.
13.2.1. В случай на образуване на съдебно производство по спор, възникнал във връзка със сключването, изпълнението, тълкуването или прекратяването на Договора и настоящите Общи условия, посочените в Искането адреси на страните ще се считат за съдебни адреси по смисъла на ГПК за връчване на призовки и съобщения от съда, освен ако съответната страна изрично не уведоми другата за промяна на своя адрес.
ХIV. ПРОМЕНИ В ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ
14.1. Банката има право по всяко време едностранно да променя настоящите Общи условия, за което предварително, най-малко 3 (три) дни преди влизане в сила на съответната промяна, уведомява Титуляря в писмена форма чрез обявление на интернет страницата на „Моята Fibank”, в банковите си салони, изпращане на електронно съобщение, с отчета по сметка, по телефон, електронна поща, на адрес за кореспонденция или по друг подходящ начин, определен от нея, в това число и обявление на интернет страницата на Банката на адрес www.fibank.bg, или чрез друг дълготраен носител по преценка на Банката.
14.1.1. Когато Титулярят е потребител уведомяването се извършва най-малко 2 (два) месеца преди влизане в сила на съответната промяна.
14.1.2. Банката осигурява Общите условия с предстоящите промени на всеки ползвател, който може да ги получи при поискване на хартиен носител в офис на Банката, както и на електронен носител в достъпен и удобен за съхранение вид, като ги публикува на интернет страницата на Банката на адрес www.fibank.bg в срока по т.14.1, съответно 2 месеца предварително, ако е потребител.
14.2. В случай че Титулярят не е съгласен с промените, той има право да прекрати (без да дължи обезщетение или неустойка във връзка с прекратяването поради промени в настоящите Общи условия) незабавно Договора преди датата, на която е предложено промените да влязат в сила, с писмено искане без предизвестие, по реда на раздел ХV, след като погаси изцяло задълженията си към Банката. Ако Титулярят не прекрати Договора до датата на влизане в сила на промените, се счита че той ги е приел и е обвързан от тях.
14.3. Промените в Общите условия, свързани със законодателни промени или с разширяване обхвата на платежните услуги, както и промените в таксите и/или условията на предоставяните платежни услуги, когато са по-благоприятни за ползвателите, се прилагат незабавно и без предварително уведомление.
15.1. Договорът се сключва за неопределен срок.
15.2. Договорът се прекратява:
15.2.1. С писмено искане на Титуляря без предизвестие, при условие че няма непогасени задължения към Банката, като при прекратяване на Договора преди изтичането на 12 месеца от датата на сключването му - след заплащане на такса съгласно Тарифата за такси и комисиони на ПИБ; Титулярите, които не са потребители, заплащат такса съгласно Тарифата;
15.2.2. По искане на Банката - едностранно с 30 (тридесет) дневно предизвестие, а когато Титулярят е потребител - с 60 (шестдесет) дневно предизвестие, отправено до Титуляря на хартиен или друг дълготраен носител - след изтичане срока на предизвестието;
15.2.3. при закриване на сметката/ сметките, които Титулярят е посочил за ползване чрез „Моята Fibank”.
15.3. При прекратяването на Договора Титулярят е длъжен да заплати на Банката всички дължими такси. Такси, дължими месечно и изплатени след началото на месеца, за който са дължими, не се считат за авансово платени. Авансово изплатени такси от Титуляря, който не е потребител, не се възстановяват.
15.4. Банката има право едностранно да прекрати Договора без предизвестие до Титуляря поради неизпълнение на което и да е от задълженията му, поети с Договора, настоящите Общи условия, ОУПУ или действащите специални условия и указания за съответната платежна услуга и сключения с Титуляря конкретен договор. При прекратяване на Договора по реда на тази точка Банката не дължи на Титуляря възстановяване на авансово платените такси.
15.5. Прекратяването на Договора не води автоматично до закриване на сметките, вкл. депозитите, открити чрез „Моята Fibank”, освен ако Титулярят изрично не поиска закриването им при условията и по реда, определени от Банката или Банката не закрие служебно сметката/сметките съгласно ОУПУ.
16.1. Доколкото в настоящите Общи условия и конкретните договорености между страните не е предвидено друго, отношенията между Банката и Титуляря във връзка с ползването на платежните услуги и свързаните с тях други услуги, предлагани от ПИБ чрез „Моята Fibank”, вкл., откриването и воденето на банкови сметки, разрешаването и извършването на платежни операции, отмяна на наредена платежна операция от Титуляря, възможността за коригиране и другите права, задължения и отговорности на страните, се уреждат от Общите условия за откриване и водене на банкови сметки и за предоставяне на платежни услуги, Тарифата за таксите и комисионите на ПИБ и другите приложения към тях, неразделна част от Договора.
16.2. Поддържаните от Банката архиви на нарежданията за изпълнение на платежни операции, или други трансакции и на другата информация, подадени под формата на електронни заявления чрез „Моята Fibank”, се приемат за окончателно доказателство за тяхното съдържание, както и за времето, когато са подадени или изпълнени. Записванията, извършени от Банката, на операциите чрез „Моята Fibank” са счетоводни документи по смисъла на Закона за счетоводството и се считат за верни до доказване на противното.
16.3. С приемане на настоящите Общи условия Титулярят и Оправомощените ползватели дават изричното си съгласие и предоставят на Банката правото да съхранява, обработва и предоставя на обслужващите плащанията системни оператори и обработващи данни в страната и чужбина, в т.ч. на ползваните от Банката посредници за изпълнение на предоставяните услуги, както и за нуждите на банковия контрол, предоставените от тях лични данни и информация за авоарите, операциите, и другите данни за състоянието на сметките на Титулярите при Банката.
16.4. С приемане на настоящите Общи условия Титулярят и Оправомощените ползватели се съгласяват във връзка с ползването на платежните услуги, предлагани от Банката чрез „Моята Fibank”, от съображения за сигурност телефонните разговори да бъдат записвани и да бъдат използвани като доказателствено средство.
16.5. Титулярят има право без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от Договора за „Моята Fibank” и/или Мобилното приложение, когато са сключени от разстояние, с което се счита, че автоматично се отказва и от Договора за Дигитална карта, или да се откаже само от Договора за Дигитална карта, сключени от разстояние чрез Мобилното приложение, като депозира на място или изпрати по поща или куриер писмено уведомление до Банката на адреса за кореспонденция, посочен в регистрацията или на адрес гр. София, п.к. 1797, бул. Драган Цанков № 37 – седалище на Банката, в срок до 14 календарни дни, считано от датата на сключването на Договора.
16.5.1. Отказът на Титуляря от Договора за „Моята Fibank” и/или Мобилното приложение влиза в сила и Договорът се прекратява при условие, че уведомлението е направено в срока и по реда на т.16.5. и Титулярят е заплатил на Банката предоставените услуги и дължими такси по Договора.
ХVIІ. ВЪЗРАЖЕНИЯ, РАЗРЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ. ПРИЛОЖИМО ПРАВО
17.1. Титулярят има право да подава писмени възражения във връзка с ползването на платежни услуги и извършването на платежни операции чрез „Моята Fibank”. Възраженията се подават и разглеждат при условията и по реда на ОУПУ.
17.1.1. В случай че Титулярят не е съгласен със становището на Банката по неговото възражение, той има право да отнесе спора за разглеждане от Помирителната комисия за платежни спорове към Комисията за защита на потребителите на адрес: гр.София, п.к.1000, пл. Славейков № 4А, ет.3, интернет страница: www.kzp.bg и http://abanksb.bg/pkps.
17.2. За неуредените в Договора, настоящите Общи условия, ОУПУ и специалните общи условия за конкретната платежна услуга въпроси, се прилагат приложимите нормативни актове от действащото българско законодателство.
17.3. Всички спорове, възникнали между страните във връзка с изпълнението или тълкуването на Договора и настоящите Общи условия, се решават по взаимно съгласие на страните, а ако такова не бъде постигнато, всяка от страните може да отнесе спора за решаване пред компетентния български съд.
17.4. Ако някоя от разпоредбите на настоящите Общи условия е или стане невалидна, това не засяга приложимостта на останалите разпоредби от Общите условия.
ХVIII. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
18.1. Всички права и задължения между Оправомощения ползвател и Банката, във връзка с ползваната от него Карта се уреждат от приложимите за съответната карта Общи условия на ПИБ, регламентиращи издаването и ползването на банкови карти.
18.2. Неразделна част от настоящите Общи условия са Общите условия за откриване и водене на банкови сметки и за предоставяне на платежни услуги, Указанията за работа със системата „Моята Fibank”, Тарифата за такси и комисиони на ПИБ и приложенията към тях.
18.3. Спрямо действащите договори за ползване на интернет банкиране, сключени с «Юнионбанк» ЕАД преди вливането в «Първа инвестиционна банка»АД (04.03.2014 г.), Банката и Титулярят приемат, че упълномощените от Титуляря лица при условията, при които е извършено упълномощаването съгласно изискванията на „Юнионбанк” ЕАД, ще продължат да действат и ще имат същите права, както упълномощените по реда на т. 4.1.2. от настоящите Общи условия лица, до обявен от Банката срок.
18.4. Настоящите Общи условия са изготвени на основание чл. 298 от Търговския закон и са приети от Управителния съвет на „Първа инвестиционна банка” АД с решение в сила от 01.02. 2017 г
18.5. За сключените преди 01.02.2017 г. договори за коя да е от услугите, предмет на Общите условия, посочени от 1) до 4) по-долу, настоящите Общи условия влизат в сила от 01.04.2017 г., като считано от тази дата отменят следните Общите условия :
1) Общи условия на „Първа инвестиционна банка“ АД за ползване на системата за електронни извлечения и услуги „Моята Fibank”, последно изменени и допълнени с решение на Управителния съвет в сила от 27.10.2016 г.
2) Общи условия за ползване на виртуален банков клон (e-fibank) на „Първа инвестиционна банка“ АД, последно изменени и допълнени с решение на Управителния съвет в сила от 02.02.2015 г.
3) Общи условия на „Първа инвестиционна банка“ АД за ползване на услуга 3D Сигурност на карти, последно изменени и допълнени с решение на Управителния съвет в сила от 08.01.2016 г.
4) Общи условия за ползване на Мобилно приложение „Fibank” на „Първа инвестиционна банка“ АД, последно изменени и допълнени с решение на Управителния съвет в сила от 13.04.2016 г.
или по-рано - от датата, на която Общите условия за електронно банкиране „Моята Fibаnk” бъдат приети с потвърждение по електронен път в „Моята Fibank“ на адрес https://my.fibank.bg.