назад

Информационна кампания на Европол срещу кибер измами

Измами с компрометирани бизнес имейли

  • Измами с компрометирани бизнес имейли 943.40 KB
    #CyberScams: Случвало ли ви се е с вас неочаквано да се свърже лице, което се представя за високопоставен служител в компанията и да поиска от вас да извършите плащане? Възможно е да е измама с компрометирани бизнес имейли. Следете за тези признаци: искане за абсолютна поверителност; необичайна молба в противоречие с вътрешните процедури и правила;заплахи/обещания за възнаграждение.

Измами с фактури

  • Измами с фактури 1.44 MB
    #CyberScams: Кибер престъпниците могат да се свържат с компания и да се представят за доставчици или клиенти, които са променили банковите си данни. Измамниците искат банковите данни за плащане (т.е. данните за банковата сметка на получателя) по бъдещи фактури да бъдат променени. Новата сметка се контролира от измамниците. Това е #измама с фактури, не ставайте жертви! Съвети за бизнеса: предотвратете #КиберИзмами като обучите персонала относно различните видове опити за злоупотреба.

Видео клип
Измами с фактури

Банкови фишинг имейли, Банкови фишинг sms-и, Банкови вишинг обаждания

  • Банкови фишинг имейли 201.72 KB
    Банковите #фишинг имейли могат да бъдат много подвеждащи. Те могат да изглеждат идентични с действителната кореспонденция между банките и клиентите. Внимавайте, когато получавате банкова кореспонденция. Бъдете особено бдителни, ако имейл от "банката" изисква от вас чувствителна информация (например, паролата за онлайн банкиране). Когато се съмнявате, проверете на уебсайта на вашата банка или й се обадете

Подправени банкови сайтове

„Романтични" измами

  • „Романтични“ измами 1.23 MB
    Измамниците са готови на всичко, за да откраднат вашите #ЛичниДанни и вашите #пари, дори да се преструват на влюбени във вас. Научете се да разпознавате знаците и какво да правите, в случай че се попаднете на такава измама.

Кражба на лични данни чрез социалните мрежи

Инвестиционни измами и Измами при онлайн пазаруване

Помощ и грижа за клиента