Увеличава ли се интересът към кредитните карти в България?
Интересът към кредитните карти е традиционно висок през последните 2-3 години. Вследствие на влошената икономическа обстановка и увеличеното чувство за несигурност, свързана с очакванията за бъдещи постоянни доходи обаче, не се отчита ръст в броя на издадените кредитни карти. Очакванията ни са обаче в следващите няколко месеца тенденцията за ръст в новоиздадените карти да се възстанови.
Разумна ли е употребата на кредитни карти по време на криза?
Употребата на кредитни карти в страната определено се измени през последните 12-15 месеца. Картодържателите започнаха да използват много по-рядко картите си за теглене на пари от банкомат, увеличиха чувствително броя на трансакциите в търговските обекти, като се намали средната сума на ПОС трансакция - все белези, които, от една страна, се наблюдаваха в цяла Европа, и от друга, показват, че клиентите започват да осъзнават все по-добре преимуществата на кредитната карта.
Как се подобрява сигурността при използването на кредитни карти?
Сигурността в картовите разплащания направи много сериозна крачка с преминаването към чип. ПИБ е един от примерите за сериозно отношение към сигурността със своите 100% чип карти - както дебитни, така и кредитни.
Колко е най-често отпускания кредитен лимит?
Кредитните лимити са различни за различните картови продукти. Средният кредитен лимит по кредитните карти на ПИБ например е 3000 лв. Тук бих искал да отбележа, че ние предвиждаме да предложим на клиентите си по-либерални условия за издаване на кредитни карти - както по отношение на кредитния лимит, така и по отношение на разширяване на кръга от клиенти, които ще имат достъп до тях.
Какви са "новите модни тенденции" при картовите продукти?
ПИБ и тази година продължава традиционната си програма, с която бонусира своите клиенти с 1% от размера на всички покупки, ако е достигната сумата от 2,000 лв за 6 месеца. Много банки започнаха да прилагат подобни схеми, разбира се, с различни вариации. Изключително успешно се представят на съседни за нас пазари като Турция и Гърция, различни програми за лоялност - по същество това са допълнителни приложения върху чип картите, които дават възможност на клиентите, използвайки картите, да се възползват от допълнителни отстъпки, кампании или подаръци, които тяхната банка, съвместно с конкретния търговец, предварително са приготвили за тях. Това са много интересни, но и доста скъпи проекти, които за момента не присъстват на българския пазар.
Каква е промоционалната политика на ПИБ при картовите услуги?
Банката организира традиционно разлчини кампании за насърчаване на използването на кредитни карти в търговски обекти.
ПИБ е генерален спонсор на Българския олимпийски комитет и затова по повод на предстоящите зимни олимпийски игри във Ванкувър, преди няколко дни банката стартира олимпийска промоция под надслов "Олимпийски месец на покупките с кредитни карти от ПИБ". Тази промоция предвижда картодържателите на кредитни карти от ПИБ, както и нови кленти да се включат в "дисциплината 5x20", да направят пет трансакции на минимална стойност 20 лв. през промо периода 1 - 28 февруари. Това автоматично ще им осигури възможност да участват в олимпийската надпревара за «снежни» уикенди в Банско и за спортни облекла и аксесоари на фирмата, която облича българската олимпийска делегация за зимните игри във Ванкувър. Бонусът за новите клиенти е, че първите 100, които подадат своите искания он-лайн през сайта на банката, ще получат и допълнитена награда.