Г-н Христов, преди седмица обявихте резултатите от тримесечието, които бяха внушителни. Как смятате да поддържате темпото по отношение на клоновата мрежа?
- Развитието на клоновата мрежа е част от стратегията за развитие на Първа инвестиционна банка в следващите три години. Стремежът ни е да сме близо до клиентите и своевременно да предлагаме адекватни решения на техните казуси. Приоритет за нас, освен увеличаване броя на офисите, е и подобряване качеството на обслужване на клиентите на банката, както и увеличаване ефективността на вече съществуващата и развита клонова мрежа.
В кои точки на страната ще съсредоточите откриването на нови офиси?
- В момента имаме мрежа от клонове, която покрива територията на цялата страна. Няма регион, в който ПИБ да не присъства. Оттук насетне стратегията е да отваряме нови офиси във вече съществуващи региони, за да се облекчи натовареността в клоновете, както и да се подобри бързината и качеството на обслужването. Решението за откриване на нов офис зависи от предварително проучване и анализ, който правим. Внимателно преценяваме бизнеса в отделния град и възможностите за развитие в региона. Например от началото на тази година сме открили 5 нови офиса в София и офиси в градовете Ботевград, Разлог, Банско, Мездра и Стара Загора.
Наскоро в София отвори врати и първият ВИП офис на трезора. Смятате ли да направите още такива?
- Точно така, преди месец активно започна да работи офисът на Дайнърс клуб България на бул. "Васил Левски" в столицата. Офисът е предназначен да обслужва ВИП клиенти, притежатели на черни кредитни карти Prive и червени кредитни карти First Lady. Имаме идея да открием и друг ВИП офис. Той ще бъде на бул. "България" и ще е център за персонално банкиране, където нашите клиенти ще имат възможност да получат съвет или да се възползват от продуктите и услугите на ПИБ. И тъй като става въпрос за ексклузивно обслужване, то нормално е и броят на тези офиси да бъде лимитиран.
Четири пъти ПИБ е получавала отличия за клиентското обслужване? С какво една банка се отличава при обслужване на клиентите?
- Първото впечатлние, което нашите служители създават у клиента, е персоналното отношение. Това според мен е най-важното. Когато клиентът получава с усмивка, разбиране, внимание и разрешаване на проблемите, които има, е нормално да се почувства доволен.
В този аспект следва да добавя и удобното работно време. Голямата част от офисите ни работят до 19 часа, а други и до по-късно, което дава възможност на клиентите ни да ги посетят и след като са приключили работното си време. В курортните населени места по време на сезона работим 24 часа, като така отново сме в услуга на хората, които са се доверили на Първа инвестиционна банка.
На какво държат най-много клиентите на една банка?
- Личният контакт е много важен, както споменах преди малко. На него се гради доверие в общуването. Но същевременно всеки клиент има и високи изисквания спрямо обслужване, продукти, услуги, които предлага банката. Лично според мен дискретността и прецизността в работата са сред нещата, които клиентите ценят най-много.
Какви качества трябва да притежават служителите във фронт офисите?
- Разбира се, професионализъм, който да вдъхва спокойствие в клиентите. Добри умения за комуникация и позитивно отношение към хората. Бързината и отличното познаване на продуктите и услугите на финансовата институция също са от първостепенно значение.