Eлектронен ПИН код
Какво е Електронен ПИН код?
Електронен ПИН код (Е-ПИН) е нова дигитална услуга, която заменя досегашния традиционен метод за получаване на ПИН код на хартиен носител. Всички клиенти на Fibank с дебитни и кредитни карти вече ще получават своя ПИН код изцяло електронно.
Предоставянето на хартиен ПИН за всички картодържатели на Първа инвестиционна банка в България ще бъде преустановено.
Предимства на услугата:
- Мигновено получаване на ПИН кода директно на мобилния телефон или чрез онлайн банкиране;
- Удобно електронно съхранение, което елиминира грешки и злоупотреби;
- Достъпност на услугата по всяко време.
Как се получава Електронният ПИН код?
Електронният ПИН за картата се предоставя ЛИЧНО на притежателя на банковата карта.
Независимо дали картата се получава в офис или чрез куриер, картодържателят може да получи своя ПИН код по един от следните начини:
За клиенти с регистрация в електронното банкиране My Fibank
Услугата е достъпна за физически и юридически лица с достъп до електронното банкиране My Fibank (уеб и мобилно приложение).
- Всеки клиент, който е получил своята банкова карта, е необходимо да:
- Влезе в My Fibank и избере меню "Карти";
- Избере картата и натисне бутона "Още";
- Избере опцията "Покажи ПИН".
Банката осигурява достъп до първоначално генерирания ПИН код в профила на всеки картодържател в My Fibank до момента, в който той не го смени.
- Визуализация на процес за получаване на е-ПИН чрез My Fibank app:
За клиентите без регистрация в My Fibank
- Услугата е достъпна за физически и юридически лица, като е необходимо да:
- Изпратят SMS на номер 10800 с уникален идентификационен код;
! Идентификационният код е посочен в бланката, с която се получава картата, и се намира под самата пластика. - След успешно въвеждане на кода, Банката изпраща обратно на картодържателя SMS с ПИН-а на мобилния номер, от който преди това е изпратен уникалният идентификационен код;
- Срокът за получаване на ПИН чрез SMS е 60 календарни дни от датата на получаване на картата.
При некоректно изпълнение на горе посочените действия, както и след изтичане на указания срок, ПИН кодът може по всяко време да бъде получен чрез електронното банкиране “My Fibank”.
Допълнителна информация:
- Получаването на ПИН със SMS е приложимо само за номера, обслужвани от български мобилни оператори;
- Услугата става временно недостъпна, ако са въведени 4 грешни кода последователно през последните 24 часа. Ограничението е на база телефонен номер;
- При заявка чрез SMS съобщението се изпраща на въведения телефонен номер, посочен от картодържателя, при условие, че този номер съвпада с номера, регистриран на името на картодържтеля в Банката;
- Услугата е напълно безплатна за всички клиенти на Банката.