Информация за клиенти

във връзка с Програма на Fibank за предоговаряне на задължения на физически лица (ФЛ) и бизнес клиенти

Уважаеми клиенти, 

За нас здравето, спокойствието и сигурността Ви са от първостепенно значение. С цел да Ви облекчи в настоящата трудна ситуация, Fibank Ви предлага следните програми за предоговаряне и отсрочване на задължения.

Мерките са изготвени съобразно Програма на Fibank за предоговаряне на задължения на физически лица (ФЛ) и бизнес клиенти, в подкрепа на кредитополучатели, които са изпаднали във временна неплатежоспособност, произтичаща от ефектите на Covid-19.

Кой може да заяви отсрочване?

Отсрочване може да заяви всеки кредитополучател – физическо лице (ФЛ) и бизнес клиент, което отговаря на следните изисквания:

  • Има или очаква затруднения при погасяване на задълженията си, съгласно сключения с банката договор, във връзка с пандемията от СOVID-19.
  • в периода 01.03.2020 г. до датата на подаване на искането за отсрочване, задълженията на клиента са редовно обслужвани или с просрочие не повече от 90 дни;
  • Договорът за кредит е сключен преди 31.03.2020 г. 
Какви са сроковете за кандидатстване по програмата?

Програмата се прилага за срока на действие на мерките за ограничаване на пандемията от Covid-19, предприети от страна на европейските и национални институции.


За кои кредити може да се приложи разсрочване?
  • Потребителски кредити;
  • Ипотечни кредити на физически лица, включително на физически лица при доход от бизнес;
  • Бизнес кредити;
  • Кредитни карти на физически лица, включително бизнес кредитни карти.
Какви са механизмите за разсрочване на кредита? 


Механизъм №1 – отсрочване на главница и лихва за срок до 12 месеца:

  • Дължимите суми (главница и лихва) се отсрочват за срок до 12 месеца;
  • Целият остатък от дълга, заедно с отсрочената главница по време на гратисния период, се погасяват съгласно нов погасителен план за срок до 12 месеца по-дълъг от първоначалния, в зависимост от броя на отсрочените вноски;
  • Към всяка вноска по погасителен план до изтичане срока на кредита или друг, договорен с клиента по-кратък срок, се добавя равна част от отсрочената по време на гратисния период лихва. 

Механизъм №2 – отсрочване на главница за срок до 12 месеца:

  • Дължимите суми по главница се отсрочват за срок до 12 месеца;
  • Дължимата за периода лихва се плаща съгласно договора на клиента;
  • Целият остатък от дълга, вкл. отсрочената главница по време на гратисния период, се погасяват съгласно нов погасителен план, който се удължава в зависимост от броя на отсрочените вноски, но с не повече от 12 месеца.

*Механизъм №2 е приложим за кредити, които към датата на подаване на искането за отсрочване нямат дължима просрочена лихва.

Механизъм №3, приложим за револвиращи продукти:

  • Не се формира минимална вноска за револвиране на кредитен лимит по кредитна карта, считано най-рано от 01.02.2020 г. за срок до 12 месеца. След изтичане на гратисния период формирането на минимална вноска за револвиране се възстановява и кредитът се обслужва съгласно първоначалния договор.
  • За срок до 12 месеца, дължимата месечна лихва по кредит – овърдрафт, се погасява за сметка на неусвоения лимит.

Механизъм за клиентите, които имат нужда от специфично решение

  • Възможната подкрепа от банката към Вашия бизнес не се изчерпва с изброените по-горе три механизма. Екип от експерти на Fibank биха могли да отговорят на всички Ваши въпроси и при необходимост ще анализират възможностите и ще ви предложат индивидуални решения. 

 До два месеца след отмяната на извънредното положение при забава за плащане на задължения на частноправни субекти, длъжници по договори за кредит, не се начисляват лихви за забава и неустойки, задължението не може да бъде обявено за предсрочно изискуемо и договорът не може да бъде развален поради неизпълнение.

Експозиции, за които е извършено отсрочване по тази програма или по Ред за отсрочване и уреждане на изискуеми задължения към банки и дъщерните им дружества – финансови институции във връзка с въведеното на 13.03.2020 г. от Народното събрание извънредно положение, произтичащо от пандемията от COVID 19 преди 31.03.2021г., могат да бъдат допълнително отсрочвани, като общият период на отсрочването не може да надвишава 12 месеца.

Как може да кандидатствате за отсрочване на вноски?

Всеки клиент на Fibank може да заяви отлагане на вноските по кредит по един от следните начини:

  • чрез Контакт центъра на банката на кратък номер *2265 или *bank;
  • изцяло дистанционно през Моята Fibank;
  • в офис на банката.

Важно! При разсрочване на вноски по потребителски кредити, клиентите следва да подпишат анекс в офис на банката или онлайн*. За останалите типове кредити е възможно единствено подписване на анекса в офис. 

* От онлайн подписване на анекс за предоговаряне на потребителски кредит могат да се възползват:

  • Клиенти, които имат регистрация с активна роля в платформата за онлайн банкиране My Fibank и средство за подпис – хардуерен или софтуерен Token, могат да подпишат директно документите си в My Fibank.

Клиенти, които нямат регистрация в платформата за онлайн банкиране My Fibank или не притежават средство за подпис (хардуерен или софтуерен Token), могат да подпишат онлайн чрез мобилното приложение Evrotrust.