Резултати
0
Жилищен кредит "Право на избор"
  • Жилищен кредит "Право на избор"
    Защо да изтегля кредита от Fibank?

    Повече от 30 години Fibank e една от водещите финансови институции в България, налагаща високи стандарти на клиентско обслужване и иновативни финансови решения с добавена стойност.


    Първа инвестиционна банка е сред лидерите на българския пазар в сегмент ипотечно кредитиране. Нашите предимства са:

    • Гъвкави финансови решения, съобразени с индивидуалните нужди на всеки клиент;
    • Висок процент на финансиране независимо от целта на кредита и конструкцията на имота, служещ за обезпечение;
    • Прозрачност по отношение на такси и комисиони – без такса разглеждане, правно обслужване и усвояване на кредит.
    • Широк диапазон на приеманите доходи и видове обезпечения.
    • Възможност за онлайн кандидатстване за предварително разглеждане на база финансовите параметри на кредитоискателя. След одобрение, Банката издава удостоверение за одобрен кредит със срок на валидност 3 месеца.
  • Жилищен кредит "Право на избор"
    Има ли такса за предсрочно погасяване на кредита?

    Такса за предсрочно погасяване в размер на 1% от погасената главница по кредита – дължи се в случаите на частично и пълно погасяване на кредита в рамките на първите 12 вноски от отпускането му.
    Без такса за предсрочно погасяване след първите 12 месечни вноски по кредита.

  • Жилищен кредит "Право на избор"
    Кои са основните документи, необходими за кредита и от къде следва да се извадят?

    Удостоверение за данъчна оценка на имота
    - Институция - Община/кметство по местонахождение на имота
    - Необходими документи за издаване - оригинал и копие на нотариален акт
    - Срок за издаване - до 10 работни дни
    - Валидност на документа - периода на съответното шестмесечие на календарната година, през което е издадено удостоверението 

    Кадастрална схема на имота или Удостоверение от Агенция по кадастъра и скица на имота
    - Институция - Агенция Кадастър - www.cadastre.bg
    - Необходими документи за издаване - оригинал и копие на нотариален акт
    - Срок на издаване - до 10 работни дни
    - Валидност на документа - до шест месеца от датата на издаване
     

    Удостоверение за липса на тежести върху обезпечението в полза на трети лица
    - Институция – Агенция по вписвания по местонахождение на имота
    - Необходими документи за издаване - копие на документ за собственост и актуална схема/скица от Службата по Геодезия Картография и кадастър. Ако няма одобрена кадастрална карта за съответния район, се прилага удостоверение от същата служба
    - Срок на издаване – до 7 работни дни

     

    Удостоверение за семейно положение и членове на семейството
    - Институция – служба ЕСГРАОН в общината по местоживеене
    - Необходими документи за издаване - документ за самоличност
    - Срок на издаване - до 5 работни дни

     

    Удостоверение за наличието или липсата на публични задължения на основание чл. 87, ал.6 от ДОПК

    - Институция - Национална агенция за приходите (НАП) – www.nap.bg
    - Необходими документи за издаване – документ за самоличност
    - Срок на издаване – до 10 работни дни

     

    Посочените срокове за издаване на видовете документи могат да бъдат и по-кратки в зависимост от предлаганите бързи, или експресни услуги.

  • Жилищен кредит "Право на избор"
    Какво представлява данъчното облекчение за млади семейства?

    Съгласно „Закона за данъците върху доходите на физическите лица“ младите семейства имат възможност да възстановят част от платените от тях лихви по ипотечен кредит, чиято цел е покупка на жилищен имот. Данъчното облекчение представлява намаляване на данъчната основа, на база на която се определя дължимия годишен подоходен данък на лицата, с направените през годината лихвени плащания по първите 100 000 лева от ипотечния им кредит.
    Изисквания:
    • Кредитополучателят следва да е сключил граждански брак до 31 декември в годината за която се иска данъчното облекчение.
    • Поне единият от съпрузите следва да не е навършил 35 годишна възраст към датата на договора за ипотечен кредит
    • Ипотекираното жилище следва да е единствено за семейството през данъчната година. Данъчното облекчение не може да се ползва, ако за обезпечение по кредита е служи жилище различно от закупеното.

Потребителски кредит
  • Потребителски кредит
    Възможно ли е да кандидатствам за по-висока сума и да получа допълнителни средства, ако рефинансирам свои задължения?

    Да, бихте могли да кандидатствате за по-голяма сума от необходимата за рефинансиране, за да имате допълнителни средства, с които да разполагате.

  • Потребителски кредит
    В случай че съм в брак или съжителство, необходимо ли е семейният партньор да бъдат задължителна част от договора?

    Не. В случай че можете сам да си позволите желания размер на кредита, няма да бъде изискан семейният Ви партньор като съдлъжник по кредит.

  • Потребителски кредит
    Необходим ли ми е поръчител?

    Не. Нямаме условие за поръчителство без значение от исканата сума.

  • Потребителски кредит
    Мога ли да погасявам предсрочно част или целия размер на кредита и има ли такса за това?

    Може да погасявате предсрочно главницата по кредита, като е необходимо след внасяне на сумата по сметката, обслужваща кредита, да подадете искане за предсрочно погасяване в офис на банката или в My Fibank. Не дължите такса за предсрочно погасяване.

  • Потребителски кредит
    Мога ли да кандидатствам и да получа заем изцяло онлайн?

    Да. Fibank предлага възможност да кандидатствате онлайн и да получите потребителски кредит без да посещавате офис на Банката. Разгледайте нашите продукти и открийте най-подходящият за Вас и кандидатствайте на един от следните адреси:
    • За потребителски кредит – credit.fibank.bg
    • За Овърдрафт – lesenkredit.fibank.bg

Кредитни карти
  • Кредитни карти
    Как мога да погасявам задълженията си по кредитната карта?

    Разполагате с разнообразни възможности за погасяване на задълженията по кредитната ви карта, чрез:

    - вноски в брой в клон на Fibank;

    - вноска в брой на банкомат на Fibank – Cash In;

    - системата за електронно банкиране Моята Fibank;

    - вашия смартфон с Мобилно приложение My Fibank;

    - превод от друга банка по сметката на кредитната ви карта във Fibank;

    - услугата "Автоматично погасяване на задължения по кредитна карта" на Fibank.

  • Кредитни карти
    Как мога да следя задълженията си по кредитната карта?

    Бихте могли да се регистрирате за системата за електронно банкиране моята Fibank или мобилното приложение My Fibank. Там ще имате пълен контрол върху движението на Вашите средства по кредитните ви карти.

  • Кредитни карти
    Мога ли да издам допълнителна карта на мой близък?

    Да. Можете да заявите издаване на карта към сметката на Вашата кредитна карта. Вие можете да определите лимитите на разплащане на допълнителната карта.

  • Кредитни карти
    При какъв курс се превалутират трансакциите ми при плащане с картата в чужбина?

    В случай че валутата, в която разплащате, се различава от валутата на Вашата картова сметка, ще се извърши превалутиране по курс „продава“ на Банката, с което ще бъде заверен разхода по Вашата картова сметка.

Дебитни карти
  • Дебитни карти
    Мога ли сменя ПИН кода на моята дебитна карта?

    Да, на всеки банкомат на Fibank в страната. С цел сигурността на Вашата карта и средства, Ви съветваме да го направите веднага след като я получите.

  • Дебитни карти
    Какво е необходимо да направя ако картата ми бъде открадната или я загубя/забравя ПИН кода?

    Необходимо е веднага да се свържете със служител на банката и да блокирате Вашата карта с цел предпазване от неоторизирани действия. Следващата стъпка е да посетите офис на Fibank и да подадете искане картата Ви да бъде преиздадена.

  • Дебитни карти
    Ако картата ми е с изтекла валидност/ предстои да изтече/ какво трябва да направя?

    Банката автоматично преиздава дебитните карти, чиято валидност изтича. Ще бъдете известени на Вашия мобилен номер за това или можете да се обърнете към обслужващия Ви офис/служител.

Банкови пакети
  • Банкови пакети
    Кой пакет да избера?

    Изборът на пакет зависи изцяло от Вашите лични предпочитания и това как обичате да банкирате - дали за Вас личният контакт и съвет на банковият служител в офис е приоритет или предпочитате да използвате модерните технологии и да спестявате време, извършвайки онлайн банкови трансакции от всяка точка на света. И в двата случая Fibank Ви предоставя избор, предоставяйки Ви най – използваните банкови услуги, съчетани в пакетите – за банкиране в офис - „Моят избор“ и за банкиране онлайн -  „Моят избор Онлайн“, Digital Light, Digital Me или Digital Me+

    Пакетите Digital Me и Digital Me+ са създадени специално за младежката аудитория.

    Пакет Digital Me е предназначен за младежи на възраст от 18 до 23 години, включително. Пакет Digital Me+ е предназначен за младежи на възраст от 18 до 30 години, включително.

  • Банкови пакети
    Вече имам разплащателна сметка. Защо да избера и пакет?

    Пакетите, които Fibank Ви предоставя, обединяват в едно множество безплатни банкови услуги, които от една страна могат да Ви донесат удобство при извършване ежедневните Ви банкови операции и от друга страна - ще Ви спестяват средства от плащане на банкови такси.

  • Банкови пакети
    За какъв срок е валиден пакетът?

    Срокът на валидност на пакетите „Моят избор“, „Моят избор Онлайн“,Digital Me + и Digital Light e 1 месец. Пакетите се активират автоматично всеки месец със заплащане на пакетната такса от Вашата разплащателна във Fibank.
    Пакетната програма Digital Me e валидна до навършваме на 24 години, като за нея не се заплаща месечна такса за обслужване.

  • Банкови пакети
    Необходимо ли е да си откривам нова сметка и нова дебитна карта, за да използвам пакетните програми?

    Не. Към всеки пакет можете да използвате вече открита на Ваше име разплащателна сметка във Fibank с издадена на Ваше име безконтактна дебитна карта.

Fibank Token
  • Fibank Token
    Какво представлява Fibank Token?

    Софтуерният Token е средство за подпис и идентификация, което гарантира висока сигурност и мобилност на клиентите на електронното банкиране „Моята Fibank". Базира се на двуфакторно удостоверяване и се обвързва с конкретна операция, за да отговаря на най-високите стандарти на директивата за платежните услуги (ДПУ 2).

  • Fibank Token
    За какво се използва Fibank Token приложението?

    Fibank Token се използва за работа с електронното банкиране „Моята Fibank", включително и през мобилното приложение. Може да се използва за вход в системата в съчетание с потребителско име и/или за подписване на документи при активно банкиране.

  • Fibank Token
    Защо да изберете Token за работа в "Моята Fibank"?

    Fibank Token e удобен, лесен и модерен начин да управлявате средствата си! Двойната му степен на защита, гарантирана от комбинацията между ПИНт (персонален идентификационен номер) на софтуерния токън, който е известен само на притежателя му, и еднократна парола (ТАН), генерирана от Fibank Token-а по сложен алгоритъм, използвани заедно с потребителско име, повишават степента на сигурност! Устройството се използва лесно и интуитивно. За да работите с него, не се изискват никакви допълнителни настройки и инсталация на софтуер!

  • Fibank Token
    В колко/какви регистрации в електронното банкиране на Fibank мога да регистрирам Fibank Token-а си?

    Fibank Token може да бъде използван във всяка регистрация за електронното банкиране „Моята Fibank", до която имате създаден достъп като титуляр и/или оправомощен ползвател със съответните права.

  • Fibank Token
    Какви услуги мога да ползвам при активно банкиране с Fibank Token?

    Чрез използване на регистриран Fibank Token в „Моята Fibank", Вие можете да извършвате всички, предлагани чрез електронното банкиране активни банкови операции (нареждане на преводи, откриване и закриване на сметки, депозити и др.)

  • Fibank Token
    Мога ли да използвам Fibank Token-а и в мобилното приложение „Моята Fibank"?

    Да, можете. С регистрирането на Fibank Token в единната платформа „Моята Fibank", можете да използвате активните услуги на електронното банкиране през уеб браузър или посредством мобилното приложение, за което не се изисква допълнителна регистрация.

  • Fibank Token
    Кога ще получа ПИНт за Fibank Token-а и мога ли да го променя?

    Непосредствено след регистрацията на Fibank Token-а в електронното банкиране „Моята Fibank", на посочен от Вас мобилен телефон или имейл адрес, получавате автоматично генериран ПИНт за него. Препоръчваме Ви да смените този ПИНт код при първа възможност и да изтриете съобщението, с което Ви е изпратен. Смяната се осъществява от Вашия профил в „Моята Fibank" от меню „Настройки" - „Промяна ПИНт Fibank Token".

  • Fibank Token
    Какво представлява еднократната парола (ТАН), генерирана от Fibank Token?

    Еднократната парола се състои от 6 (шест) цифри и се генерира по специален алгоритъм от приложението Fibank Token. Тя работи само в комбинация с ПИНт кода на Fibank Token-а, от който е генерирана. Комбинацията между ПИНт кода и еднократната парола може да се използва само в регистрацията на клиента, в която е регистриран Fibank Token-а. Еднократните пароли генерирани от Fibank Token-a се обвързват с конкретна операция и не могат да бъдат използвани за друга - Код за деблокиране, Код за вход и еднократна парола, генерирана чрез сканиране на QR код.

  • Fibank Token
    Какви предимства има използването на софтуерен Token пред старите средства за подпис - КЕП и хардуерен Token?

    Fibank Token не изисква пренасяне на допълнително устройство. Инсталира се като мобилно приложение на мобилния телефон на потребителя. Няма интернет свързаност, лимит на еднократни пароли, не изисква специална настройка на браузъра и може да бъде заявен, регистриран и активиран без посещение в офис на Банката.

  • Fibank Token
    Как мога да получа софтуерен Token и на каква цена?

    Приложението Fibank Token е достъпно за безплатно изтегляне в магазините за софтуер - Google Play, App Store and AppGallery. Регистрацията и активацията на приложението са безплатни. Няма такса за поддръжка.

  • Fibank Token
    На какво устройство мога да активирам софтуерния token?

    Fibank Token може да бъде инсталиран и използван на всяко едно мобилно устройство, работещо под операционна система не по-стара от Android 4.4 KitKat или iOS 8.0. Необходимо е да разрешите използването на камерата.

  • Fibank Token
    Какво е нужно да направя при активиране на софтуерния token?

    Приложението Fibank Token може да бъде активирано посредством 3 начина:

    • Банков салон - Нашите служители ще Ви съдействат и напътстват през целия процес.
    • Моята Fibank - Можете да подадете дистанционно искане за издаване на Fibank Token от меню „Настройки" - „Fibank Token". Менюто е достъпно за потребители с активно банкиране и съществуващо средство за подпис.
    • Мобилното приложение Моята Fibank - Необходимо е да следвате стъпките във Fibank Token от навигационното меню. Менюто е достъпно за потребители с регистрирано мобилно устройство за достъп до мобилното приложение Моята Fibank.
  • Fibank Token
    Как се използва Fibank Token?

    Fibank Token се използва за потвърждаване на операции посредством активното електронно банкиране Моята Fibank, включително през мобилното приложение.
    За да бъде потвърдена дадена операция през сайта, е необходимо да сканирате показалия се на екрана QR код, от който се генерира еднократна парола.
    При потвърждение в мобилното приложение Моята Fibank системата Ви води през целия процес и изисква въвеждане единствено на ПИНт код.

  • Fibank Token
    Ако инсталирам софтуерен Token впоследствие, мога ли да се върна към предишното си средство за подпис?

    Fibank Token заменя текущото Ви средство за подпис, но това не означава, че не можете да се върнете към предишното си средство за подпис. Промяната може да бъде извършена в удобен за Вас офис на Fibank.

  • Fibank Token
    Софтуерният Token с достатъчна степен на сигурност ли е?

    Fibank Token е приложение, което работи при висока степен на сигурност, благодарение на двуфакторнато подписване на активните операции, QR Codе сканирането и защитата си от неоторизиран достъп с допълнителна парола или биометрични данни.

  • Fibank Token
    Навсякъде по света ли работи софтуерният Token, какви са изискванията към браузърите и трябва ли да се свърже с компютър?

    Fibank Token работи от всяка точна на света. Изисква се единствено да достъпите електронното банкиране Моята Fibank или мобилното приложение. Няма изискване за използвания от Вас браузър, както и допълнителна инсталация или настройка.

  • Fibank Token
    Забравил съм си ПИНт за Token устройството. Как да постъпя?

    Заповядайте в удобен за Вас офис на Fibank, за да Ви бъде издаден нов ПИНт. Вие ще трябва да заплатите такса по тарифа на банката, която към май 2018 г. е в размер на 10.00 лв.

  • Fibank Token
    Може ли да бъде блокиран софтуерният Token?

    Fibank Token може да бъде блокиран след сигнал от клиент на денонощния телефон 0700 12 777 или при повече от 5 (пет) поредни неуспешни опита за авторизация с него.

  • Fibank Token
    Може ли да бъде деблокиран софтуерният Token?

    Fibank Token може да бъде деблокиран както от „Деблокиране на Fibank Token" в меню „Настройки" на Вашия профил, така и в удобен за Вас офис на ПИБ АД след попълване на съответното искане.

  • Fibank Token
    Има ли опасност трето лице да злоупотреби със софтуерния Token, ако изгубя телефона си или бъде откраднат?

    Приложението Fibank Token има вградена функция за заключване - 6 цифрена парола или биометрични данни. Самото приложение по никакъв начин не издава кой клиент го използва, а при нужда винаги може да бъде блокирано дистанционно след сигнал на денонощния телефон 0700 12 777.

  • Fibank Token
    Какво да направя при откраднат или изгубен мобилен телефон с активен Fibank Token на него?

    Необходимо е да се свържете с оператор на дирекция „Е-банкиране" на телефон: 0700 12 777; 02 / 9 100 199; 02 / 9 100 164 - денонощно или да посетите офис на Банката, за да бъде блокиран Вашият Fibank Token. Последваща активация се осъществява единствено в банков салон след попълване на необходимите документи.
    При възникване на други въпроси сме денонощно на Ваше разположение.

Риск при сделки с финансови инструменти
  • Риск при сделки с финансови инструменти
    Риск при сделки с ДЦК

    Инвестирането в държавни ценни книжа носи на инвеститора основно пазарен риск, ликвиден риск и риск на емитента.

    Пазарният риск при държавните ценни книжа е свързан с вероятността от повишаване (промяна) на пазарните лихвени равнища спрямо фиксирания лихвен процент на емитираните дългови ценни книжа. В зависимост от срочността на държавните ценни книжа, по-краткосрочните ДЦК се характеризират с по-нисък пазарен (лихвен) риск и обратно - по-дългосрочните ДЦК са обвързани с по-висок пазарен (лихвен) риск.

    Ликвидният риск при държавните ценни книжа е по-нисък в сравнение с този при останалите дългови финансови инструменти, тъй като пазарът на ДЦК се счита за високо ликвиден.

    Рискът на емитента при държавните ценни книжа е по-нисък в сравнение с този при останалите дългови финансови инструменти, тъй като емитентът в лицето на държавата и рискът той да изпадне във финансово затруднение и невъзможност да изплати главницата и лихвите по дълговите ценни книжа е по-нисък.

  • Риск при сделки с финансови инструменти
    Риск при сделки с акции

    Инвестирането в акции носи на инвеститора основно пазарен риск, ликвиден риск, валутен риск, риск на емитента и риск на сетълмента.

    Пазарният риск при инвестициите в акции се характеризира с вероятността от понижение на цената на ценните книжа, в резултат от пазарни фактори или т.нар. системен риск.

    Ликвидният риск при инвестирането в акции се свежда до риска инвеститорът да не може да продаде желаното от него количество ценни книжа. Ликвидният риск при акциите, търгувани в страната, е свързан със свободно-търгуемия обем акции (фрий флоут), определен за всяка търгувана емисия.

    Валутният риск при акциите, търгувани в страната, е свързан и зависи от движението на валутните курсове. По-нисък риск е характерен за инвеститорите с базова валута в евро (поради Валутния борд в страната) и нулев за онези, с базова валута в левове (тъй като акциите, търгувани в страната се издават само в левове).

    Риск на емитента при инвестициите в акции е възможен при възникване на финансово затруднение за емитента, или т.н. несистемен (специфичен риск).

    Риск на сетълмента може да настъпи при неизпълнение или забавяне на процеса между момента на сключване на сделката и момента на нейното приключване и възникнали неблагоприятни пазарни последици през този период. По-висок риск се характеризира за извънборсови сделки или такива, при които не се прилага метода на "доставка срещу плащане" (DVP).

Инвеститори
  • Инвеститори
    На коя борса се търгуват акциите на ПИБ АД?

    На Българска фондова борса – София с борсов код 5F4.

  • Инвеститори
    Как мога да закупя акции на ПИБ?

    Акции на ПИБ можете да закупите чрез всеки лицензиран инвестиционен посредник. Първа инвестиционна банка също е инвестиционен посредник, така че в нейните клонове и офиси в София и в страната, регистрирани в КФН, можете да дадете поръчка за закупуване на акции.

Овърдрафт "Лесен Кредит"
  • Овърдрафт "Лесен Кредит"
    Какво представлява овърдрафт?

    Овърдрафт Ви позволява да ползвате допълнителни средства по Вашата сметка, дори след изчерпване на наличността по нея. Използваната сума по кредита, както и дължимите лихви се погасяват автоматично с всички постъпили средства по сметката, като Вие можете да ползвате погасената част отново в рамките на договорения срок.

  • Овърдрафт "Лесен Кредит"
    Какво получавам с овърдрафт от Fibank?
    • сигурност – разполагате с допълнителни средства, които можете да използвате, ако имате нужда от тях;
    • оптимизиране на лихвата по кредита - плащате лихва само върху използваната сума от кредита;
    • гъвкавост - усвоената сума може да се изплаща на вноски, които сами определяте.
  • Овърдрафт "Лесен Кредит"
    Дължа ли лихва в случай, че не съм ползвал овърдрафта?

    Не. В случай, че имате наличност по сметката, Вие ще ползвате първо собствените си средства. Само в случай, че ползвате овърдрафта ще платите лихва върху използваната част от него за времето до възстановяване на използваните суми.

  • Овърдрафт "Лесен Кредит"
    Кои са условията, на които трябва да отговарям, за да кандидатствам за овърдрафт?

    Да получавате работната си заплата по сметка във Fibank;

  • Овърдрафт "Лесен Кредит"
    Какъв е максималния лимит, който мога да получа?

    До 50 000 лева в зависимост от индивидуалния Ви кредитен рейтинг.

  • Овърдрафт "Лесен Кредит"
    Необходим ли ми е поръчител?

    Не. Нямаме условие за поръчителство без значение от исканата сума.

  • Овърдрафт "Лесен Кредит"
    Какви документи са ми необходими, за да кандидатствам?

    Само лична карта.

Овърдрафт Комфорт
  • Овърдрафт Комфорт
    Какви са условията, на които трябва да отговарям, за да заявя "Овърдрафт Комфорт"?

    Да получавате работната си заплата или други регулярни приходи по сметка във Fibank.

  • Овърдрафт Комфорт
    Какво представлява овърдрафт?

    Овърдрафт Ви позволява да ползвате допълнителни средства по Вашата сметка, дори след изчерпване на наличността по нея. Използваната сума по кредита, както и дължимите лихви се погасяват автоматично с всички постъпили средства по сметката, като Вие можете да ползвате погасената част отново в рамките на договорения срок.

  • Овърдрафт Комфорт
    Дължа ли лихва в случай, че не съм ползвал овърдрафта?

    Не. В случай, че имате наличност по сметката, Вие ще ползвате първо собствените си средства. Само в случай, че ползвате овърдрафта ще платите лихва върху използваната част от него за времето до възстановяване на използваните суми.

  • Овърдрафт Комфорт
    Необходим ли ми е поръчител?

    Не. Нямаме условие за поръчителство без значение от исканата сума.

  • Овърдрафт Комфорт
    Какво получавам с овърдрафт от Fibank?
    • сигурност – разполагате с допълнителни средства, които можете да използвате, ако имате нужда от тях;
    • оптимизиране на лихвата по кредита - плащате лихва само върху използваната сума от кредита;
    • гъвкавост - усвоената сума може да се изплаща на вноски, които сами определяте.
  • Овърдрафт Комфорт
    Какви документи са ми необходими, за да кандидатствам?

    Само лична карта.

Платежна сметка за основни операции
  • Платежна сметка за основни операции
    Какви банкови услуги не мога да ползвам по ПСОО?

    По Платежната сметка за основни операции не се предоставят:

    • кредитни продукти;
    • допълнителна дебитна карта;
    • пакети и програми за физически лица. 
  • Платежна сметка за основни операции
    Може ли да ми бъде издадена дебитна карта към платежната сметка за основни операции?

    Към тази сметка Банката предлага издаване на дебитна карта Visa Debit.

  • Платежна сметка за основни операции
    Мога ли да използвам и допълнителни услуги по платежната сметка за основни операции?

    Да, освен посочените по-горе услуги, Вие можете по свой избор и желание да ползвате Вашата платежна сметка за основни операции и за други услуги, за които да сключите отделни договори с Банката, при стандартни такси и комисиони съгласно Тарифата за таксите и комисионите на Първа инвестиционна банка.

    Откриването на платежна сметка за основни операции не е обвързано с покупката на допълнителни услуги на Банката.

  • Платежна сметка за основни операции
    При какви такси и комисиони се предоставят услугите по платежната сметка за основни операции?

    Таксите и комисионите са съгласно Приложение „Платежна сметка за основни операции” към Тарифата за таксите и комисионите на Първа инвестиционна банка.

  • Платежна сметка за основни операции
    Може ли Банката да откаже откриването на ПСОО?

    Условие за използването на платежна сметка за основни операции е лицето да няма открита друга платежна сметка в банка в Република България, чрез която да може да използва услугите по чл.118, ЗПУПС (посочени по-горе), като при неизпълнение Банката може да откаже откриването на ПСОО.

    Банката отказва откриване на платежна сметка за основни операции, когато откриването би довело до нарушаване на който и да е закон, регламент, подзаконов нормативен акт или друг акт на компетентен орган на националното и/или европейско законодателство, вкл. установените в законодателството разпоредби относно предотвратяване използването на финансовата система за целите на изпирането на пари и финансирането на тероризма.

  • Платежна сметка за основни операции
    Какво е необходимо, за да открия платежна сметка за основни операции?

    Лицето, желаещо да си открие платежна сметка за основни операции, трябва да подаде в офис на Първа инвестиционна банка искане за откриване (по образец на Банката) и да представи изисканите документи. Банката взема решение за откриване или отказ до 10 дни след получаването на всички необходими документи. В случай на отказ, Банката уведомява Потребителя писмено.

  • Платежна сметка за основни операции
    Кой може да открие платежна сметка за основни операции?

    Платежната сметка за основни операции е предназначена за физически лица - потребители, които пребивават законно в Европейския съюз, независимо от тяхното финансово състояние.

  • Платежна сметка за основни операции
    Само в офис ли мога да използвам услугите по платежната сметка за основни операции?

    Вие имате възможност да управлявате и извършвате платежни операции от платежната си сметка за основни операции, освен в офисите, и чрез услугата за електронно банкиране на Първа инвестиционна банка - Моята Fibank.

  • Платежна сметка за основни операции
    Има ли ограничение в броя операции, които мога да извършвам относно услугите, включени в платежната сметка за основни операции?

    Не, могат да се извършват неограничен брой операции по тях.

  • Платежна сметка за основни операции
    Къде може да се открие платежната сметка за основни операции ?

    Платежната сметка за основни операции се открива в офис на Банката. Няма възможност за откриване чрез услугата за електронно банкиране на Първа инвестиционна банка.

  • Платежна сметка за основни операции
    В каква валута може да се открие платежна сметка за основни операции?

    Платежната сметка за основни операции се открива в български левове.

  • Платежна сметка за основни операции
    Мога ли да ползвам овърдрафт по ПСОО?

    Овърдрафт не се предоставя. Вие трябва да нареждате операция (теглене, превод, плащане, в т.ч. с платежна карта), само ако наличността по сметката е достатъчна за изпълнение на операцията и плащане на таксата за нея.

  • Платежна сметка за основни операции
    Може ли Банката едностранно да прекрати сключен договор за ПСОО?

    Да, в следните случаи:

    • умишлено използване на платежната сметка за незаконни цели;
    • в продължение на повече от 24 последователни месеца по ПСОО не е осъществена платежна операция;
    • предоставяне на невярна информация, за да бъде открита ПСОО, когато предоставянето на вярната информация би довело до отказ за откриването й;
    • когато потребителят вече не пребивава законно в Европейския съюз;
    • потребителят впоследствие е открил в банка друга платежна сметка, чрез която може да ползва услугите по чл.118, ал.1 ЗПУПС;
    • при неизпълнение на което и да е от задълженията на титуляря, поети с Договора, действащите ОУПУ или действащите специални Общи условия за съответната платежна услуга и сключения с потребителя на платежна услуга конкретен договор;
    • при използване на сметката за бизнес цели.
Интерактивния гласов асистент
  • Интерактивния гласов асистент
    Трябва ли да се регистрирам предварително, за да правя справки чрез Интерактивния гласов асистент?

    Не. Услугата се предлага без регистрация.

    Чрез нея можете да правите справки 24/7, независимо от работното време на банката.

  • Интерактивния гласов асистент
    Какво е необходимо, за да направя справка?

    В зависимост от търсената от Вас информация системата изисква въвеждането на специфични данни:

    • За справки относно статуса на заявени кредитни продукти за физически лица:
    1. да въведете своето ЕГН;
    2. да въведете датата, месеца и годината, на която е подадена заявката, във формат 2 цифри за дата, 2 цифри за месец и 4 цифри за година, без символи и интервали.
    • За справки относно статус и местонахождение на банкова карта:
    1. да се обадите от телефонен номер, който сте предоставили в банката, за контакт с Вас;
    2. да въведете своето ЕГН.
    • за справки относно последни 5 операции с карта от Fibank:
    1. да се обадите от телефонен номер, който сте предоставили в банката, за контакт с Вас;
    2. да въведете своето ЕГН;
    3. да въведете последните 4 цифри от номера на картата, за която правите справка.
    • за справки относно наличност по сметка и последни 5 движения по сметка:
    1. да се обадите от телефонен номер, който сте предоставили в банката, за контакт с Вас;
    2. да въведете своето ЕГН;
    3. да въведе последните 4 цифри от IBAN номера на сметката. Ако тези цифри са букви, следва да въведете последни 4 цифри от банкова карта към тази сметка. В случай че нямате карта, следва да въведете първи 2 цифри от IBAN номера на сметката.
    • за справки по съществуващи кредитни продукти за физически лица:
    1. да се обадите от телефонен номер, който сте предоставили в банката, за контакт с Вас;
    2. да въведете своето ЕГН;
    3. да въведете последните 4 цифри от номера на договора за кредит.
  • Интерактивния гласов асистент
    Как се таксува обаждането към Интерактивния гласов асистент и Контакт центъра на банката?
    • Обажданията към *2265 (*bank) - кратък номер за достъп от стационарни и мобилни телефони – разговорът се таксува като обаждане към мобилен номер спрямо Вашия тарифен план към обслужващия Ви оператор.
    • Номер 0800 11 011 е достъпен и безплатен само за абонати на фиксирани услуги на VIVACOM.
    • Разговорите с администраторите на услугата електронно банкиране и мобилното приложение „Моята Фибанк“ се таксуват, според определените от Вашия оператор цени за обаждане към номера тип 0700 на VIVACOM.
  • Интерактивния гласов асистент
    Ще ме таксувате ли, ако заявя обратно обаждане от агент на Контакт център?

    Не. Опцията за Обратното обаждане е безплатна за клиентите, които я заявяват. Тя е допълнително улеснение за нашите клиенти, с цел да се избегне изчакването на линия, в случай че всички оператори са заети. При избор на тази опция, първият свободен оператор ще върне обаждане към Вас и ще отговори на Вашите въпроси. 

  • Интерактивния гласов асистент
    По какъв начин да въвеждам датата в интерактивното IVR меню?

    Въвеждането на дата в интерактивното IVR меню е във формат две цифри за дата, две цифри за месец и четири цифри за година, без интервали. Например, ако желаете да въведете датата 9 октомври 2024 г., трябва да изберете от клавиатурата на Вашия телефон 09102024.

Филтър
  • Резултати от: